Impulsköp!

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
Funderar på att köpa en gammal zx7r och åka på licenskursen under bikeweek karlskoga. Har aldrig åkt på gelleråsen, behöver man gjort det för att ta licensen. :rolleyes:

Det är väll 6~7träningar kvar på sviestad, som jag fattat det så behöver man inte lösa ut licensen för att åka där?

Allt detta för att få lite extra körtimmar denna säsong som är kvar. Frågan är om det är värt det? Hade igentligen tänkt mig köpa en nyare hoj till nästa år enbart för träning, men har blivit riktigt sugen på senaste tiden. Vad behöver jag förutom hojen?

Bil+Släpkärra
Verktyg
Några uppsättningar däck

Licenskursen handlar inte om att man skall köra fort eller lära sig att köra fort. Den handlar om att du kan framföra hojen på ett säkert sätt och hur man skall bete sig i olika situationer som tex gulflagg, rödflagg mm. Så att man inte är en fara för sig själv eller sina med tävlande.

Hur mycket grejer du behöver beror på hur seriöst du skall köra. Skall du bara köra några träningar behöver du ju inte så mycket grejer. Nått att köra hojen på, lite verktyg (man kan ju alltid låna också) och däck.

Sen finns det ju mycket "bra att ha" grejer som kraschdelar (styrhalvor, kopplingshandtag, fotpinnar, kåpor mm) extra fälgar med regndäck, däckvärmare, laptimer, däckkrängare, depåtält... Fast det är ju lyx och blir ju inte aktuellt förrens du skall börja tävla enligt mig.

En ZX7R inser du ganska snabbt inte är den optimala hojen. Lägg pengarna på en bättre cykel, så slipper du ångra dig.

/Joakim

men WTF, har sålt ytterliggare 1 hoj nu....
Jävlar vad du har svårt att välja vad du ska ha.....

Undvik ZX7R om du kan. Det är väl bara peter Halvorsen som kör en sådan numer.
Köp en dussinhoj som de andra sagt, köp Ecces Honda tex.

Goodstuff skrev:
Undvik ZX7R om du kan. Det är väl bara peter Halvorsen som kör en sådan numer.
Köp en dussinhoj som de andra sagt, köp Ecces Honda tex.

Eller min snabba, fina och billiga R6:a. :banana

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back