Importresa till Tyskland aug/sep

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Kollar härmed intresset för att följa med på en importresa till Tyskland i slutet av augusti eller början på september.
* Jag hade tänkt köpa minst 1 och om pengarna tillåter 2 hojar: en RF600 och nån offroad (högst prio).
* Lånar morsans bil (Volvo 850, om ingen har ett bättre alternativ) och släp (stort släp med dubbelboggie).
* Åker ner, köper hojarna och åker hem i ett svep.
* Ingen övernattning på vandrarhem, sova får man eventuellt göra på färjan eller i bilen när man turas om att köra.
* Soppakostnad delas givetvis lika mellan alla inblandade.
* 4 pers får plats i bilen förutom mej.
* Någon måste kunna tala tyska, för det kan inte jag... :)

Intresserad? Övriga synpunkter? Skriv här i tråden!

Låter ju som en kanonidé! Är helt klart sugen på att åka ner. :banana

Lyfter återigen, datum som gäller nu är tredje eller fjärde veckan i september.

Wunder skrev:
Lyfter återigen, datum som gäller nu är tredje eller fjärde veckan i september.

Jag är eventuellt intresserad av att haka på. Hade då tänkt att köpa bil så jag skulle bara åka med på resan ner och (förhoppningsvis) ha nåt att köra med själv på vägen hem. Håller dock på och räknar på allt för tillfället...

cbjorkman skrev:
Jag är eventuellt intresserad av att haka på. Hade då tänkt att köpa bil så jag skulle bara åka med på resan ner och (förhoppningsvis) ha nåt att köra med själv på vägen hem. Håller dock på och räknar på allt för tillfället...
Jag håller också på och räknar...
Kanske har jag inte råd med någon RF, men en offroad MÅSTE jag ha för jag står inte ut en vinter till utan hoj!
Eftersom det verkar alltför få intresserade för att fylla en 850 funderar jag på att ta flyget ner och köra hojen upp, men då blir det ännu jobbigare med tyskan...
Hur är dina tyskakunskaper? :)

Wunder skrev:
Jag håller också på och räknar...
Kanske har jag inte råd med någon RF, men en offroad MÅSTE jag ha för jag står inte ut en vinter till utan hoj!
Eftersom det verkar alltför få intresserade för att fylla en 850 funderar jag på att ta flyget ner och köra hojen upp, men då blir det ännu jobbigare med tyskan...
Hur är dina tyskakunskaper? :)

Vas ist das?
Näe, efter en grundkurs i tyska för många år sen är det nog inte så gott ställt...blir lite jobbigare att ta sig runt och titta på de förplanerade objekten utan bil också.
Inga fler som skulle vara sugna på en köpresa??

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT