Importfråga. Måste man ange vem som ska vara ny ägare redan i Tyskland?

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Om jag köper en hoj till mig själv och en hoj till en kompis i Tyskland måste jag stå som ägare på båda?

Behöver man ange vem som är den nya ägaren redan i Tyskland. Min kompis ska inte med på resan men det borde väl gå att ange han som ägare ändå?

:va

WestW skrev:
Om jag köper en hoj till mig själv och en hoj till en kompis i Tyskland måste jag stå som ägare på båda?

Behöver man ange vem som är den nya ägaren redan i Tyskland. Min kompis ska inte med på resan men det borde väl gå att ange han som ägare ändå?

:va

Du kan köpa hur många hojar du vill i Tyskland UTAN att uppge vem som ska stå som ägare till dem. Detta ska du/ni ENDAST uppge när det är dags för registreringsbesiktning. Sist jag och polaren var i Tyskland hade vi 4st hojar med oss hem. Tyskarna skiter fullkomligt i vem som ska ha hojen, bara de får sålt den

bissmark skrev:
Du kan köpa hur många hojar du vill i Tyskland UTAN att uppge vem som ska stå som ägare till dem. Detta ska du/ni ENDAST uppge när det är dags för registreringsbesiktning. Sist jag och polaren var i Tyskland hade vi 4st hojar med oss hem. Tyskarna skiter fullkomligt i vem som ska ha hojen, bara de får sålt den

Guld! :tummenupp :Bugar

Tjena.. kanske lite OT men finns det inte fler sidor att söka på än mobile??

MVH

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...