Importfirmor

Malcolm_X

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2004
Ort
Örebro
Hoj
CRF250 2004
Håller på och ska importera två hojar från England.
Har fått tag i en snubbe som kunde hjälpa mig men jag vet inte hur seriös han är. www.importakuten.se

Är det någon som tagit in en hoj på detta sätt eller har erfarenhet av importakuten.se??
 
Malcolm_X skrev:
2365680 Håller på och ska importera två hojar från England.
Har fått tag i en snubbe som kunde hjälpa mig men jag vet inte hur seriös han är. www.importakuten.se

Är det någon som tagit in en hoj på detta sätt eller har erfarenhet av importakuten.se??

Varför inte ta in hojjen själv? Det är en enkel sak och då behöver man inte göra någon annans plånbok fetare...
 
KTM660SMC skrev:
2366032 Varför inte ta in hojjen själv? Det är en enkel sak och då behöver man inte göra någon annans plånbok fetare...

Tycker du ska imortera själv, enkelt och billigare!:tummenupp

EDIT: Varför inte ta hojjarna från tyskland?
 
Jag köpte av en kille som kallar sig för MC-Emanuel. Mycket bra firma säger jag bara. Jag har importerat bil från Tyskland själv en gång så jag vet i runda slängar vad det kostar.
Satt och räknade på vad det skulle kosta att hämta en SV1000 i Tyskland.
Men efter att ha pratat med denna firma insåg jag att jag skulle få packa med mig rejäla mängder bärs för att komma undan billigare om ni förstår vad jag menar ;)
Han är verkligen pedant när han kollar på hojar han ska ta hem. Skulle man mot förmodan inte vara nöjd är man dessutom inte bunden till köpet.
Priserna är mycket konkurenskraftiga vill jag lova.

Det är värt att slå en signal och höra vad han kan få hem. Men det är med hojar som med bilar i Tyskland. Vissa modeller ligger mycket lägre i andrahandsvärde än i Sverige och andra skiljer bara några tusenlappar.

Jag är då toknöjd med mitt köp hittills.

Här är en länk till hemsidan: http://www.mc-emanuel.se/default.asp?show=start

Han har en del hojar på Blocket med: http://www.blocket.se/li?ca=20_s&id=13738
 
Tänkte först dra dit själv men tycker att det blir för dyrt med färjan.
Har tidigare vid två tillfällen importerat hojar från tyskland, men dom hojarna som vi är intresserade av kostar nästan lika mkt i Tyskland som i Sverige.

Jag har ringt till Mc- Emanuel och han kunde inte hjälpa oss tyvärr.
 
Malcolm_X skrev:
2371741 Tänkte först dra dit själv men tycker att det blir för dyrt med färjan.
Har tidigare vid två tillfällen importerat hojar från tyskland, men dom hojarna som vi är intresserade av kostar nästan lika mkt i Tyskland som i Sverige.

Jag har ringt till Mc- Emanuel och han kunde inte hjälpa oss tyvärr.


Jag ska förhoppningsvis till England i början på nästa vecka för att ta hem en hoj. Häng på då om du vill/törs!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top