ImportFirma

The Nameless

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2005
Hoj
En vråltrimmad moppe med kolvuppstudsar fjäder och filat bakdrev
Är det någon här som vet om de finns någon bra importfirma som har möljigheterna att hitta en hoj, eventuelt få ett bra pris på den och sedan frakta den hela vägen till stockholm, kanske tillomed hem till dörren :va :confused:

tackar för svar :Bugar

The Nameless skrev:
Är det någon här som vet om de finns någon bra importfirma som har möljigheterna att hitta en hoj, eventuelt få ett bra pris på den och sedan frakta den hela vägen till stockholm, kanske tillomed hem till dörren :va :confused:

Åk ner själv i stället (Swedie ville ha sällskap), inte så kul att betala i förskott på något du inte har sett. Alla har ju olika syn på vad "bra skick", "OK skick" o.s.v är. Som det ser ut nu i t.ex Tyskland är prisskillnaden inte så stor, lägg där till en mellanhand som vill tjäna pengar så blir det ingen skillnad (förutom kanske lite bättre skick på hojen då. Hur du gör finns på min sida eller Tobbes

The Nameless skrev:

De blir nog inte så billigt om dom ska hitta hojen, hämta den och lämna vid dörren. Dom vill ska ju också tjäna pengar på de så de blir nog billigare att köpa en här hemma eller helt enkelt åka iväg själv...

Krippa skrev:
De blir nog inte så billigt om dom ska hitta hojen, hämta den och lämna vid dörren. Dom vill ska ju också tjäna pengar på de så de blir nog billigare att köpa en här hemma eller helt enkelt åka iväg själv...

Problemet är att jag vill ha en litte mer exotisk hoj här i sverige inga namn :tungan :hihi men om man hittar den här för ett bra pris så kan man vara lycklig :hihi men de bästa skulle ju vara att åka till Japan men d blir för dyrt ... tror jag :va

The Nameless skrev:
Problemet är att jag vill ha en litte mer exotisk hoj här i sverige inga namn :tungan :hihi men om man hittar den här för ett bra pris så kan man vara lycklig :hihi men de bästa skulle ju vara att åka till Japan men d blir för dyrt ... tror jag :va
Vad är det för hoj du är ute efter då :va
Underlättar diskussionen om vi andra vet.

www.mceurobikes.com har jag gjort affärer med, vilket fungerat utmärkt. Men som sagt prisskillnaderna har utjämnats.
Du var ju på jakt efter en exotisk maskin, den står kanske och väntar hos Horst i Dusseldorf.
Eurobikes tar ca 4-5 tusen i provosion.

The Nameless skrev:
Kan det vara en R7 det rör sig om?

The Nameless skrev:
jo :tummenupp ... men d är väll så att man kan köra en sådan när man fylt 18 ? :va

100 kW är väl inte ok på mellankort?! Är inte gränsen för det 25 kW :va

Dessutom är den så förbannat dyr att du kan ha roligare för mindre pengar. Har för mig att dom ligger på ca 150 000 och över för en 99a. Nypriset låg väl på kanske 300 000... för en Yamaha :3freak

Edit: 100 kW har den inte, 100 hp var det visst. Men det är iof ändå mer än 25 kW. Satsa på en MV Augusta istället. Om du nu har pengarna. Då får du en ny hoj, och dessutom en ovanlig hoj. Ingen überdyr Yamaha.

The Nameless skrev:
Jag har en kontakt som hade en hoj affär där han bara sålde Japan importerade hojar, man kunde beställa vilken hoj man ville ha. Han har inte butiken kvar men jag kan kolla om han fortfarande tar hem hojar på beställning.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park