Importera mellantung mc?

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Hur är det om man ska importera en mellanhoj exempelvis från tyskland? Har nåt svagt minne om att det kan bli problem med att sätta dit strypningar och sedan få de registrerade i Sverige.. gäller det nya hojar eller hur är det? Har sökt lite men jag hittade inget, kanske jag som är dålig på att söka bara...

Håller med DJM. Varför skulle det vara ett problem?
Om du ska tjacka hoj från tyskland, när isåfall? (Ska eventuellt importera nästa vår).

SkorvKalle skrev:
Hur är det om man ska importera en mellanhoj exempelvis från tyskland? Har nåt svagt minne om att det kan bli problem med att sätta dit strypningar och sedan få de registrerade i Sverige.. gäller det nya hojar eller hur är det? Har sökt lite men jag hittade inget, kanske jag som är dålig på att söka bara...

Hej!
jag har gjort precis det som du funderar på!
Importerade en ZXR400 ifrån La German, och var även jag orolig för hur Bilprovningen skulle reagera. Eftersom jag fick 8 olika svar av deras tekniska upplysning så bestämde jag mig för att testa vilket var helt OK.
Jag inhandlade strypbrickor ifrån Mc-kompaniet och pillade i dem. De satser som de säljer har du även intyg i som beskriver VART hojen är strypt och till vilken effekt, som du får skriva under. Gör du på detta sätt är det OK!!!
Du får även skriva under ett papper på stationen om att du intygar att hojen är strypt i tex. insuget i förgasarna. Men, köper du brickor privat eller dyl och inte får med detta intyg så fungerar det ej!!
Alltså, Med intyg = OK
utan intyg: AJABAJA! :)

Ring MC-kompaniet så förklarar dom!

hoppas det känns bättre nu!
/AC

Köp färdigstrypta, mycket lättare.
Gjorde jag, inga problem nån av gångerna(gsx600f, sv650s).
Bara visa upp fahrzeugbrief på bilprovningen och betala i kassan, grönt.

Annchua skrev:
Hej!
jag har gjort precis det som du funderar på!
Importerade en ZXR400 ifrån La German, och var även jag orolig för hur Bilprovningen skulle reagera. Eftersom jag fick 8 olika svar av deras tekniska upplysning så bestämde jag mig för att testa vilket var helt OK.
Jag inhandlade strypbrickor ifrån Mc-kompaniet och pillade i dem. De satser som de säljer har du även intyg i som beskriver VART hojen är strypt och till vilken effekt, som du får skriva under. Gör du på detta sätt är det OK!!!
Du får även skriva under ett papper på stationen om att du intygar att hojen är strypt i tex. insuget i förgasarna. Men, köper du brickor privat eller dyl och inte får med detta intyg så fungerar det ej!!
Alltså, Med intyg = OK
utan intyg: AJABAJA! :)

Ring MC-kompaniet så förklarar dom!

hoppas det känns bättre nu!
/AC

Ok, tackar så mycket då går det ju iaf.. kom på nu att jag har för mig att det handlade om mc av nyare årsmodeller som fick problem med det.. eller tja, skitsamma.. kanske jag som drömt eller nåt :)

croc: De blir i slutet på sommaren/hösten jag ska köpa hojen

om du ska köpa t.ex en R1:a och sedan få den strypt i papparet vid registrering. så funkar detta bra till och med årsmodell -99

från 2000 går försäkringsbolagen på full effekt oavsett vad det står i reg. pappren från tyskland eller om du köper en svensksåld och vill strypa den.

(detta med strypa en R1:a var bara ett exempel)

wonderwizard skrev:
om du ska köpa t.ex en R1:a och sedan få den strypt i papparet vid registrering. så funkar detta bra till och med årsmodell -99

från 2000 går försäkringsbolagen på full effekt oavsett vad det står i reg. pappren från tyskland eller om du köper en svensksåld och vill strypa den.

(detta med strypa en R1:a var bara ett exempel)

de va de svaret jag ville ha.. tack

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...