Stor-Anders
Ny medlem
Jag leker med tanken att köpa en krockad importerad hoj.
Kåporna är kass och det är en del fix, men maskinellt går allt bra och det är mest kosmetiskt att fixa.
Den är idag inte regbesiktigad, men FZB finns, så nu kommer frågorna:
Måste den återställas till ursprungsskick eller räcker det med att den uppfyller alla "andra" krav, dvs blinkers, bromsar, avgaser, ljudnivå, lyse osv?
Kort sagt, kan jag regga den utan kåpor?
Om inte, kan jag teoretiskt regbesiktiga den med lånade kåpor och sedan om två år kontrollbesiktiga den utan?
Tacksam för (säkra och tillförlitliga) svar.
// S-A
Kåporna är kass och det är en del fix, men maskinellt går allt bra och det är mest kosmetiskt att fixa.
Den är idag inte regbesiktigad, men FZB finns, så nu kommer frågorna:
Måste den återställas till ursprungsskick eller räcker det med att den uppfyller alla "andra" krav, dvs blinkers, bromsar, avgaser, ljudnivå, lyse osv?
Kort sagt, kan jag regga den utan kåpor?
Om inte, kan jag teoretiskt regbesiktiga den med lånade kåpor och sedan om två år kontrollbesiktiga den utan?
Tacksam för (säkra och tillförlitliga) svar.
// S-A