Importera hoj från tyskland, hur frakta hem?

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Hejs!

Jag undrar om det finns några logistik företag som kan skeppa hem en MC från Tyskland?
Nån som gjort detta, & jag är inte intresserad av att åka ner själv med släp...

/Klasse
:)

HönaPower skrev:
2650386 Hejs!

Jag undrar om det finns några logistik företag som kan skeppa hem en MC från Tyskland?
Nån som gjort detta, & jag är inte intresserad av att åka ner själv med släp...

/Klasse
:)

Kolla med något svenskt företag, det har funnits en del skumma företag i Tyskland som ordnat att hojarna hamnat på helt annan ort än dit den skulle...

Själv hämtade jag mina första hojar i en Mazda combikupe, bara att plocka av kåpor o tank o lägga in hojen :tummenupp

Har du hittat något objekt? Hur mycket hade du tänkt att betala till ett fraktbolag?

Nu kanske jag gör det lätt för mig men DHL kanske kan vara ett alternativ. www.dhl.se

Skulle jag fundera på i alla fall. Inte billigast men säkert ett tryggt alternativ.

Last edited:
Jag ska själv hämta en hoj om några veckor, den hojfirman tar 400 - 500 euro för att skicka hojen till Sthlm. Bara som en referens liksom.

Har också funderat på detta + en annan sak...har en känsla av att hojarna är dyrare än Tyskland än i UKm, tex gsxr 750/1000. Även äldre hojar, tex gsxr 1100, kan man få enormt billigt i England medan priserna i tyskland tangerar våra. Men som sagt, grejorna ska ju hem också....:gnissla

Jag bor i Holland just nu, o kör regelbundet till sverige. Jag kör inte så ofta nu på vintern men söker jobb i Norge för tillfället så jag hoppas att komma hem i januari. Jag importerar en del hojar själv och har en stor van som jag kan ta den i om du vill för en billig peng. skicka ett mail till mcimport@gmail.com eller b_sievert@hotmail.com om du är intresserad eller om någon annan vill ha frakt av något.

HansJ skrev:
2650442 Ta kontakt med Palmas här på SH, han kanske kan ordna nåt?
Japp jag kan fixa transport.:tummenupp Jag har en vacker Transitbuss som jag transporterar i. Jag kan ta tre hojar samtidigt och jag ligger prismässigt nagot under de priser som har nämnts här i traden.

I priset ingar upphämtning i Tyskland och leverans pa lämpligt ställe i Sverige. Jag bor i Frankfurt och har min slutdestination i Örnsköldsvik sa jag täcker lite drygt halva Tyskland och halva Sverige.

// Göran

bjos skrev:
2650483 Jag bor i Holland just nu, o kör regelbundet till sverige. Jag kör inte så ofta nu på vintern men söker jobb i Norge för tillfället så jag hoppas att komma hem i januari. Jag importerar en del hojar själv och har en stor van som jag kan ta den i om du vill för en billig peng. skicka ett mail till mcimport@gmail.com eller b_sievert@hotmail.com om du är intresserad eller om någon annan vill ha frakt av något.

Du har mail.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back