Importera hoj från England

Jag undrar om det kan vara skillnad i strålkastare pga vänstertrafiken? Dessutom är väl alla mätare i mph. Lite jobbiga/dyra delar att byta.

/a

Ja i de allra flesta fall är det skillnad så den måste dessvärre byta. Kompisens Busa -99 var dock inget problem men det tillhör ovanligheterna. Sen skiljer det sig från modell till modell hur pass mycket man måste byta. På min SP2 var det bara att byta hela strålkastaren men 600 kr på ebay kan man leva med...:D

9 av 10 mätare har två skalor, oavsett om de är analoga eller digitala, så det är ett mindre problem.:tummenupp

Min R6a -07 tog jag från Hong Kong när jag bodde där och den har rak ljusbild så det var inga bekymmer att få igenom den på besiktingen.
Hong Kong är som i UK vänstertrafik.

Jag tog hem en ducce 1098 och den behövde bara en inställning på hastighetsmätaren för att ändras till km/h och ingen åtgärd för lyset, duccar som är lite äldre exempelvis en 999 kan man öppna strålkastaren på och vända på en plåt som är popnitad men jag kan inte säga att det gäller alla äldre. Det som de kollade på besiktningen förutom pappren är att det sitter ett typgodkännande klistrat på styrkronan, saknas det måste man skaffa ett sånt från fabriken.

Tycker hojarna låg rätt högt på biketrader.co.uk. Går att hitta billigare i USA, men kostar väl endel att frakta över förståss..

Tycker hojarna låg rätt högt på biketrader.co.uk. Går att hitta billigare i USA, men kostar väl endel att frakta över förståss..

Jo så är det + tull:fakta

Jag har shoppat samtliga mina hojar av privatpersoner via Ebay. Där kan man göra klipp om man har lite is i magen:D

Köpte en Zx12:a (00:a med 3500 mil på mätaren) på ebay.co.uk för 25000kr. Inte nyskick men för det priset så för man vara nöjd ändå, ska bli streetfighter. Frakt hem 5500kr med hjälp av Mark Jennings. Lyse från ebay.de 1900kr. Reg.bes ca 2000kr. Summa ~35000kr. Jag är nöjd.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!