Importera från Milano, Italien i slutet av april.

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Hur mycket sparar man in på att importera själv då ?
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
BUMP

Är det inte möjligt att köra hem hojen själv från Italien, är det möjligt? Vacker MC-resa hem! Frågan är hur det funkar med registrering osv... Apriliahojarna är ju det halva priset på mot i sverige (kollar primärt Aprilia RSV1000Factory med guldramen)

Jag var mycket nära att köpa en Porsche i Italien. Det blev inget men jag kunde köpa en helförsäkring av TryggHansa som gällde i hela europa baserad på chassinummer. Innan jag åkte skulle jag då med min försäkring köpa tillfälliga skyltr av svenska tullen som man tar med sig till Italien. Viktigt med ett försäkringsbrev (på engelska) där det framgår att just det fordonet är försäkrat i dom länder man passerar. Framför allt Tyska snutar har den fula ovanan att fokusera på skyltar dom inte känner igen. Kan man i det läget inte bevisa försäkring så får man ställa fordonet på en tysk mack.....
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Hur mycket sparar man in på att importera själv då ?

Svenskt pris - italienskt pris - rese och transportkostnader - registeringskostnader.

Väldigt lite i slutändan. Ca 5kkr jämfört med att köpa en privatimporterad i sverige kanske, fördelen är ett bra utbud på italienska hojar och det finns en bra chans att träffa den som kört hojen vilket ofta säger mycket om hur den är skött och servad.
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top