Importera en motor?

danjel

Real Men Ride Twins
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Mattsvart Ducce 750s -01
Jag ska bygga en bil med busamotor och turbo. Det blir typ liknande en superseven/megabusa men ändå inte. Jag kommer i alla fall sikta på under 600kg och 340-380 driftsäkra hästar.

Måste motorn vara reggad i Sverige för att man ska få använda den till ett amatörbyggt fordon? Eller kan jag åka till Tyskland och köpa en motor som jag sedan registrerar bilen med?

Motornumret registreras väl med bilen? Tänkte om motorn måste finnas med hos vägverket...

Nej, det behövs inte. Du kan köpa hela kitt och ta hit så det är inga problem med att ta hit en motor för det syftet.

Kolla in www.pistonheads.com/sales där finns det en kategori som heter bikepowered cars med lite inspiration...:tummenupp

Ha kontakt med SFRO medans du bygger... http://www.sfro.com/ :)

Lycka till med bygget!

Du kan i princip bygga en egen motor om du vill och amatörregga. Det som ev görs är en sk ursprungskontroll för att leta stulna delar.

Tack för snabba svar! =) Ni gav mig till och med det svar jag ville ha! =D

Har ni koll på vilka sidor man kan leta på (kan ingen utrikiska utöver engelska)? Är Tyskland det billigaste alternativet?
Det gör ju inget om resten av hojen är kraschad så gärna om ni har länkar till sådana sidor också! Men jag misstänker att det blir svårt att hitta en demolerad mc med en fin motor så jag räknar med att få köpa en komplett hoj!

Btw det är en Hayabusa 03-07 jag söker!

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage