importera en krockad hoj från tyskland?

petlo

---------
Gick med
23 Jun 2004
Ort
nkpg
Hoj
zx10 -88
går det att göra?
hur fungerar det med registreringsbesiktningen?
vilka kostnader tillkommer?

/p
 
Hojen ska ju klara en registreringsbesiktning i Sverige, är den "kosmetiskt" krockad så kan det ju gå, är grejer borta som behövs vid en besiktning går det inte.
 
petlo skrev:
går det att göra?
hur fungerar det med registreringsbesiktningen?
vilka kostnader tillkommer?

/p
Har importerat några hojar från tyskland men ej någon krockad. Det enklaste du kan göra är att ringa besiktningen (SBP) och höra.
Hojar från Tyskland = :banana
 
Chronic skrev:
Hojen ska ju klara en registreringsbesiktning i Sverige, är den "kosmetiskt" krockad så kan det ju gå, är grejer borta som behövs vid en besiktning går det inte.

what he said.. sen så va dte väl nåt om att hojen inte får vara utskrotad eller nåt?

va en importera-från-USA tråd där allt detta gicks igenom för ett tag sen.. sök i forumet..
 
Krock...

Cykel skall klara en regbesiktning i originalform. Mig veterligen betyder det att det går t.ex inte komme med halvspacklade kraschkåpor och cykeldator till hastighetsmätare eftersom då gäller inte registreringsbeviset. Är det kostmetiska skador (repor eller liknande som ej inverkar på cykelns egenskaper) borde det inte vara några problem. Kolla dock att cykeln inte säljs som skrotad för den kan ge problem.
 
petlo skrev:
går det att göra?
hur fungerar det med registreringsbesiktningen?
vilka kostnader tillkommer?
/p
Kostnaderna får du söka själv på, allt om det finns på SH..
Men, du MÅSTE få med det sk Fahrzeugbrief, motsv svenskt reg-papper annars blir det problem..
Inneh av F-briefet = ägarbevis..+ bevis på att att fordonet inte är skrotat.
 
man kan väl ha en oreggad hoj i garaget tills man känner för att regga den ! eller bara plocka delar från den för den finns ju inte registrerad i någonstan så ingen vet ju att den finns..........
 
Köper man en krockade hoj i något annat land är det
superviktigt att den ej är avregristrerad (skrotad) i papperna.

Förra året tog SMC upp detta i en tidning där en kille
köpt en krockad skrotad hoj och byggt upp den till orginal skick.

Hojen godkändes ej av regbesiktningen p.g.a. den klassades som ett uppbyggt fordon och då ej hade helfordornserkännande.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top