Importera äldre bil från USA.

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Får jag som jag vill så kommer jag innom väldigt kort vara ägare till en Dodge -62.
Kärran ska ju hem på något sätt och då undrar jag:

Har någon erfarenhet av detta ?
Kontainerkostnad ?
Avgifter i Sverige ?
Kontakter over there ?
Annat jag säkert glömt ?

Alla tips och råd är jefligt välkomna !

http://www.gbgperformance.se/ Det brukar inte bli billigare att plocka hem den helt själv första gången, de med erfarenheten vet var man kan spara pengar, och TID. Kolla vad de tar för att hjälpa dig, har bara hört gott om dem.

de va ju nån på blocket som hade sån tjänst att de vara bara o peka på vad man ville ha så fixa dom det...

Ska ringa dom.
Tack !:tummenupp

Vad är det för Dodge du ska ha då?
Hoppas att det är en tuff gammal Polara eller vad de heter :tummenupp Dyra som as dock, finns väl inte så många kvar av dem i Nordamerika längre om det är den jag tror det är.

Är det inte massa strul med ursprungskontrollen och sånt nu när man ska importera?

Last edited:
Farsan har en bekant som bor i USA (Florida) han importerar båtar, bilar mm till Sverige.
(grejerna levereras till södra sidan Stockholm)

Jag kan kolla upp vad hans firma heter..

Last edited:
Här kommer det bästa tipset du kommer få:
Don´t do it.......:glömdet

Uselt tips, klart han ska "slösa" pengar på en jänkare nu när dollarn ges bort nästan gratis. Har han någorlunda öga för bilar mm så gör han ingen förlustaffär om han inte räknar med att sälja med vinst de kommande åren. Allt pekar åtminstone på det.

Ja vad dum jag är! köpa grisen i säcken på andra sidan pölen är ju naturligtvis skottsäkert, Bonne Chance!

Ahh, du är en sån som inte orkar läsa. Om du läser mitt tips så ser du vad de erbjuder. Ingen jävel med en gnutta hjärnceller köper en osedd bil i staterna.

Vad är det för Dodge du ska ha då?
Hoppas att det är en tuff gammal Polara eller vad de heter :tummenupp Dyra som as dock, finns väl inte så många kvar av dem i Nordamerika längre om det är den jag tror det är.

Den här !

Bifogat

• !BdhkImgBmk~$(KGrHqYH-C4Erf,h4!PcBK5QbpJ,Jg~~_3.jpg
    !BdhkImgBmk~$(KGrHqYH-C4Erf,h4!PcBK5QbpJ,Jg~~_3.jpg
    72.4 KB · Visningar: 59
Varför drista sig att köpa en bil osedd öht?

Flyg till USA är billigt och då kan man ju kombinera semester ihop med cheyen och fylla resväskorna med delar...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti