Import

mike_bike

Långsam
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Inte längre.
HEJ

Vad säger ni om att köpa en importerad hoj, det är en 05 med 300 mil på mätaren och inte varit ute hos kund i tyskland utan gått som demo.
Jag får 2 års europa garanti samt 6 mån från april nästa år från den svenska firman.

Priset är under normal pris i Sverige, bra, dåligt?

mike_bike skrev:
HEJ

Vad säger ni om att köpa en importerad hoj, det är en 05 med 300 mil på mätaren och inte varit ute hos kund i tyskland utan gått som demo.
Jag får 2 års europa garanti samt 6 mån från april nästa år från den svenska firman.

Tja... du får ju den fina svenska momsen + tull på ditt pris. Så då måste den ju vara jädrans billig om det ska löna sig....

Momsen får du betala iom att den är så ny, men ingen tull

mike_bike skrev:
HEJ

1) hojmodell :va

2) Ska du ta hem den själv eller gör en firma det åt dig

mike_bike skrev:
HEJ

Vet inte varför det snackas om moms, som jag förstår det så är hojen importerad och du köper alltså hojen från en Svensk firma? Enligt lag så är det importören som betala momsen i Sverige och om hojen redan står i Sverige så är det inte du som är importör (eller tänker jag fel?).

Om priset är rätt så kan inte jag se något problem :tummenupp

Last edited:
Back