Import!

*Celsius*

Ny medlem
Gick med
21 May 2004
Hoj
Vfr800
Hej!
Undrar lite om importerade cyklar som säkert någon av er duktiga här kan svara på..
Om man importerar en cykel som är strypt (typ årsmodell 97 98) å regbesiktar den som 72 kW (vilket den då är, inget fusk alltså) Försäkrar bolagen en sån som 72kW då eller försäkrar de den som 100 kW vilken den kan ha men inte har!?

Ett annat alternativ är att köpa en krashad racer ombyggd till streetfigher. Är de billigare att försäkra med tanke på att inga dyra kåpor finns? Elelr bryr man sig inte om det...

Tacksam för svar av en som försöker redan ut försäkringsdjungeln så man slipper låna farsans Vfr(nej ingen skenförsäkring det är hans) och får köra eget snart.

Om importen är från tyskland så får hojen den effekt som är angiven i "Briefet". Men om det är en typad hoj så får den nog orginaleffekten registrerad.

Har för mig att dte är så i alla fall. :va

IO skrev:
Om importen är från tyskland så får hojen den effekt som är angiven i "Briefet". Men om det är en typad hoj så får den nog orginaleffekten registrerad.

Har för mig att dte är så i alla fall. :va

Den bågen jag har tittat på är en ram ifrån en fristående ramtilvlerkar byggd med en blade-motor.. borde ju inte vara typad. Kräver nog att jag tittar runt lite mer,

fick försäkringssvar ifrån TH angående en R1-98 (55kW i reg) på 8500 hel/hel. :tummenupp jag är 27 år, körkort sen -01 bor i bästa zonen :D.
tycker dock det lät lite för billigt så jag mailade tillbaka o frågade om de verkligen försäkrade på 55kW när cyklen har 110 kW. :va

offerten har jag ju kvar iaf! :banana

*Celsius* skrev:
Den bågen jag har tittat på är en ram ifrån en fristående ramtilvlerkar byggd med en blade-motor.. borde ju inte vara typad. Kräver nog att jag tittar runt lite mer

Är det från Tyskland du ska hämta den? Jag har i alla flal för mig att det är en vettig idé att regbesiktiga den i Tyskland för det är effekten som står i Briefet som gäller sen.

Så i praktiken kan man strypa en hoj i Tyskland, regga om den med lägre effekt där och sen ta hem den.

Rätta mig om jag har fel nu, är inte 100% säker på detta.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!