Hej!
Undrar lite om importerade cyklar som säkert någon av er duktiga här kan svara på..
Om man importerar en cykel som är strypt (typ årsmodell 97 98) å regbesiktar den som 72 kW (vilket den då är, inget fusk alltså) Försäkrar bolagen en sån som 72kW då eller försäkrar de den som 100 kW vilken den kan ha men inte har!?
Ett annat alternativ är att köpa en krashad racer ombyggd till streetfigher. Är de billigare att försäkra med tanke på att inga dyra kåpor finns? Elelr bryr man sig inte om det...
Tacksam för svar av en som försöker redan ut försäkringsdjungeln så man slipper låna farsans Vfr(nej ingen skenförsäkring det är hans) och får köra eget snart.
Undrar lite om importerade cyklar som säkert någon av er duktiga här kan svara på..
Om man importerar en cykel som är strypt (typ årsmodell 97 98) å regbesiktar den som 72 kW (vilket den då är, inget fusk alltså) Försäkrar bolagen en sån som 72kW då eller försäkrar de den som 100 kW vilken den kan ha men inte har!?
Ett annat alternativ är att köpa en krashad racer ombyggd till streetfigher. Är de billigare att försäkra med tanke på att inga dyra kåpor finns? Elelr bryr man sig inte om det...
Tacksam för svar av en som försöker redan ut försäkringsdjungeln så man slipper låna farsans Vfr(nej ingen skenförsäkring det är hans) och får köra eget snart.