import

hodingen

hövdingen
Gick med
3 Aug 2006
Ort
länge
Hoj
zx9r-98 Sveriges snyggaste
Tjaba..
hittade en R1 model 2007 i asien (helt ny)som bara kostade 19300+ frakt 1000dollar:D är det någon som kan något om import från asien,hur man går tillväga eller så? skulle gärna köpa en för det priset!
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Ett beprövat sätt är att skicka en handpenning till personen.:rolleyes:

(Jag utgår från att du inte är allvarlig med ditt inlägg).
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Du bor i sverige.
Det betyder att det tillkommer så pass mycket skatt och avgifter att det inte lönar sig.

Ett beprövat sätt är att skicka en handpenning till personen.:rolleyes:

(Jag utgår från att du inte är allvarlig med ditt inlägg).

en lätt beggad -06 kostar ca 30k i USA så det låter väl inte helt orimligt.
 
Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Du bor i sverige.
Det betyder att det tillkommer så pass mycket skatt och avgifter att det inte lönar sig.



en lätt beggad -06 kostar ca 30k i USA så det låter väl inte helt orimligt.

Nej det är sant, kom på det efter att jag postat mitt inlägg. MEN som sagt, skatt & inregistrering tillkommer ju.
 

hodingen

hövdingen
Gick med
3 Aug 2006
Ort
länge
Hoj
zx9r-98 Sveriges snyggaste
Nej det är sant, kom på det efter att jag postat mitt inlägg. MEN som sagt, skatt & inregistrering tillkommer ju.


Det är bara frågan vad det kostar,+ att köparen få inget betalt förens cykeln är på plats,vilket att, bra lite svårare att bli lurad..
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Nej det är sant, kom på det efter att jag postat mitt inlägg. MEN som sagt, skatt & inregistrering tillkommer ju.

Sen kan man ju fråga sig hur långt ner dom kan gå. 19300:- låter dock som väldigt lågt hur man än vrider och vänder på det. Man skulle ju kunna gissa att tillverkningskostnanden nästan borde vara högre. Men vem vet.
 

hodingen

hövdingen
Gick med
3 Aug 2006
Ort
länge
Hoj
zx9r-98 Sveriges snyggaste
Sen kam man ju fråga sig hur långt ner dom kan gå. 19300:- låter dock som väldigt lågt hur man än vrider och vänder på det. Man skulle ju kunna gissa att tillverkningskostnanden nästan borde vara högre. Men vem vet.

En fördel nu är att dollarn är ruskigt låg, ska nog maila snubben och få lite svar först innan det blir affär av! undrar vad ord pris är där borta, kan ju inte vara så mycket, och nu utförsäljning (troligtvis).
 

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
En fördel nu är att dollarn är ruskigt låg, ska nog maila snubben och få lite svar först innan det blir affär av! undrar vad ord pris är där borta, kan ju inte vara så mycket, och nu utförsäljning (troligtvis).

Det låter verkligen för bra för att vara sant! Men jag är himla glad att du har hittat en -07 för det priset så lycka till med ditt 'nyköp' :tummenupp

:rolleyes: :huvet
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
En ny R1 -07 för 19300 kr??? Stinker ju fake lång väg....
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Håller med ovanstående, 19 000:- svenska dineros täcker nog inte ens tillverkningskostnaden på en ny R1:a. Det är ju ingen kinesisk skräpmoppe vi snackar om...

Sen måste ju säljaren som säljer den för 19k gå med vinst också, vilket gör det hela ännu mer osannolikt. Men kan du få honom att skicka hojen utan betalning så.. Lycka till! ;)
 
Last edited:

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Erbjudanden som nästan är för bra för att vara sanna brukar ha en otrevlig egenskap att faktiskt vara bluff...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Om man smälter ner och återvinner all aluminium i hojen, återvinner all plast, lägger ut däcken på blocket så får man uppskattningsvis 19 400:- så det kan ju vara sant, däcken kanske är billigare på blocket i Japan?
 

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha&Kawasaki
I USA så är listpriset på en 2008 R1 11699 dollar.. I USA tjänar medelsvensson mer än oss i svedala o har lägre skatt ,moms. Varför skulle det va helt omöjligt o hitta R1 för ca 20.000 kroner i ett land som medelsvensson tjänar en tiondel i månaden av vad vi tjänar i svedala? Priset på en produkt följer kostnadsläget i landet..
 

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
I USA så är listpriset på en 2008 R1 11699 dollar.. I USA tjänar medelsvensson mer än oss i svedala o har lägre skatt ,moms. Varför skulle det va helt omöjligt o hitta R1 för ca 20.000 kroner i ett land som medelsvensson tjänar en tiondel i månaden av vad vi tjänar i svedala? Priset på en produkt följer kostnadsläget i landet..

EDIT

ää det var inget...
 

Syster-Tysk

Fullgasförespråkare.
Gick med
3 Jan 2008
Ort
Umeå
Hoj
KTM RC8R -11, BMW S1000RR -10 (såld), BMW HP2 Sport -08 (Skrotad -09), BMW R1200S -06 (Såld), Honda VFR 800 -06 (Såld)
Eller...

Eller så är det samma med din annons som så många på blocket, att någon glömt en nolla!!! hahaha

:tummenupp
 

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Ort
Örebro
Hoj
Ducati MS 1100S
Du läste inte fel då så att det var en R15? Vilket är en kinakopia med 150cc motor.......
 

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Ort
På hojen
Hoj
HOJLÖS
Du läste inte fel då så att det var en R15? Vilket är en kinakopia med 150cc motor.......

'Haha kan tänka mig sånt händer ibland.

MEn förmodligen är det bara bluff, även om det skulle gå att sälja en R1:a för så lite pengar så gör han ju ingen vinst på det !

Gör så här, bara ring säg att de kan skicka hojen så får de pengarna när hojen är M-testad och inreggad, besiktigad och genomgången och godkänd av dig, är de seriösa är det inget problem är det fifflare och bedragare... tja lista ut själv :D
 

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Malmo
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
I USA så är listpriset på en 2008 R1 11699 dollar.. I USA tjänar medelsvensson mer än oss i svedala o har lägre skatt ,moms. Varför skulle det va helt omöjligt o hitta R1 för ca 20.000 kroner i ett land som medelsvensson tjänar en tiondel i månaden av vad vi tjänar i svedala? Priset på en produkt följer kostnadsläget i landet..


Knappast!!!!! Det finns många länder där lönen inte är ens i närheten av den svenska men bilarna, tv apparater, stereo, bensin, m.m. kostar lika mycket som i sverige! Priset på varor styrs inte av landets ekonomi utan av väldsmarknads priset!!! Därav fattiga o rika länder, annars hade alla haft likadan standard inte sant.....
 

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Knappast!!!!! Det finns många länder där lönen inte är ens i närheten av den svenska men bilarna, tv apparater, stereo, bensin, m.m. kostar lika mycket som i sverige! Priset på varor styrs inte av landets ekonomi utan av väldsmarknads priset!!! Därav fattiga o rika länder, annars hade alla haft likadan standard inte sant.....

Ok. Tex ett par märkes jeans som är sydda i kina kostar där ca 15kr. Samma jeans här hemma kostar +1000kr. Och nu menar jag inte pirat kopior. Vodkan som tillverkas här hemma kostar några kronor o framställa kostar +200 kr på systemet. samma vodka kostar 20 kr i ryssland. Är det fortfarande värdsmarknadspriset som styr eller är det skatter o avgifter i det aktuella landet som styr?
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top