Import!!??

odde_333

in ut slut!
Gick med
9 May 2006
Hoj
KTM 640
Hej alla!!

Undrar bara lite om vad det kostar att regga in hojarna i sverige vid import. Ska nog ner till tyskarna och hämta en Fzr 1000. Några som har ngt tips mycket tacksam för alla råd.

Juste det viktigaste av allt Premiär turen idag riktigt nöjd då adrenalinet satte fart efter vinter vilan;):yoparty

Är det så pass stor prisskillnad på en tysk och en svensk FZR 1000 att det är lönt besväret? 2200 + flygbiljett + soppapengar om man ska köra + tiden det tar.

Det är väl en rätt billig hoj även i Sverige.

Är det så pass stor prisskillnad på en tysk och en svensk FZR 1000 att det är lönt besväret? 2200 + flygbiljett + soppapengar om man ska köra + tiden det tar.

Det är väl en rätt billig hoj även i Sverige.

Grejen är den att jag ska ha en från -88 och har inte funnit ngn attraktiv än så länge under vintern.

Grejen är den att jag ska ha en från -88 och har inte funnit ngn attraktiv än så länge under vintern.

Det är fortfarande lågsäsong...ge det en månad (även om det inte vimlar av fina FZR 1000) :tummenupp

Jag höjer dock varningsflagg för de första årsmodellerna :mattias ...ingen av Yamahas bättre konstruktioner. Tekniskt avancerade men allvarliga motorfel (klena kolvbultar, dåliga ventilsäten mm) var alltför vanligt.

Andra generationen (92) är reviderad på typ 10 000 punkter, dvs en ny hoj som är avsevärt mer robust.

Verkar skilja lite på inregistreringspriserna tycker jag. Reggade in min nya hoj som jag hämtade från tyskland i januari. Då betalade jag 1600. När jag reggade in min första hoj betalade jag endast 1200. Någon som vet mer om varför priserna kan skilja sig?

Verkar skilja lite på inregistreringspriserna tycker jag. Reggade in min nya hoj som jag hämtade från tyskland i januari. Då betalade jag 1600. När jag reggade in min första hoj betalade jag endast 1200. Någon som vet mer om varför priserna kan skilja sig?

Har att göra med fordonets ursprung, ålder, o s v.

Se bilprovningen's lista.

http://www.bilprovningen.se/externt...dcb7d7b5baa7389dc1256f55004c3d44!OpenDocument

Jag regbes en -05:a i höstas. Den var såpass ny att kontrollbesiktningen inte behövde göras. Så i de 2200 som nämns tidigare i tråden är en äldre hoj inkl. kontrollbesiktningen. Om man väger på annat ställe, vägningen går på drygt 200 kr.

Last edited:
Har att göra med fordonets ursprung, ålder, o s v.

Se bilprovningen's lista.

http://www.bilprovningen.se/externt...dcb7d7b5baa7389dc1256f55004c3d44!OpenDocument

Jag regbes en -05:a i höstas. Den var såpass ny att kontrollbesiktningen inte behövde göras. Så i de 2200 som nämns tidigare i tråden är en äldre hoj inkl. kontrollbesiktningen. Om man väger på annat ställe, vägningen går på drygt 200 kr.

Aha där ser man :) Kontrollbesiktningen slapp jag juh :)
Tackar tackar!

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...