Import(Poll)

Skulle ni kunna tänka er att importera en hoj?

• Antal röstningar
    0

oGGe

------
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
...
Tjena!

Håller på med Projektarbete i skolan och har valt att göra en rapport på hur man importerar en motorcykel!

Är det någon annan som gjort det innan så får ni gärna ge tips och även ni som inte gjort och har tips skriv!

Så till frågan som ni kan se är om man skulle kunna tänka sig att importera en hoj privat eller om man absulut inte kan tänka sig att göra det, eller om man skulle låta en firma göra det!

Tack så mycket på förhand! :tummenupp

Jag skulle nog kunna tänka mig att importera hoj både privat eller via firma, vad väljer jag då?

Gärna själv - gjort det massor med gånger.

Varför firma - dyrare - krångligare !

Firma är väll om man kanske inte riktigt vågar göra allt själv och tycker det är krågligt!

Du får välja en :tungan

Du får gärna återkomma med en summering på ditt arbete när det är klart. Vore intressant att få veta vilka avgifter man ryker på samt hur man går tillväga med registrering osv osv. :tummenupp

Det ska jag göra om det blir bra som jag hoppas, annars... :brinnerup

Chiefen skrev:
Du får gärna återkomma med en summering på ditt arbete när det är klart. Vore intressant att få veta vilka avgifter man ryker på samt hur man går tillväga med registrering osv osv. :tummenupp

oGGe skrev:
Firma är väll om man kanske inte riktigt vågar göra allt själv och tycker det är krågligt!

Du får välja en :tungan
Det är inte krånligt, du hittar den åker och köper den får ett papper (brief)
kvitto glöm inte det, jag antar du syftar på tyskand på hemvägen fyller du
bilen med ÖL. Se till att den har rullat över 600 mil eller sätt dit en annan
mätare innan bes, annars åker du på 25 % moms på köpbeloppet, om det
fortfarande gäller? Gör en regbes kostar runt 2000:- tuta och kör...

jepp så lätt är det men jag ska skriva om massa annat också som t.ex. finansiering, tillfällig registrering, avgifter, jämförelser med olika länder osv.
mer utförligt med andra ord!

Sniper skrev:
Det är inte krånligt, du hittar den åker och köper den får ett papper (brief)
kvitto glöm inte det, jag antar du syftar på tyskand på hemvägen fyller du
bilen med ÖL. Se till att den har rullat över 600 mil eller sätt dit en annan
mätare innan bes, annars åker du på 25 % moms på köpbeloppet, om det
fortfarande gäller? Gör en regbes kostar runt 2000:- tuta och kör...

oGGe skrev:
Tjena!

Håller på med Projektarbete i skolan och har valt att göra en rapport på hur man importerar en motorcykel!

Är det någon annan som gjort det innan så får ni gärna ge tips och även ni som inte gjort och har tips skriv!

Så till frågan som ni kan se är om man skulle kunna tänka sig att importera en hoj privat eller om man absulut inte kan tänka sig att göra det, eller om man skulle låta en firma göra det!

Tack så mycket på förhand! :tummenupp
Det finns en importartikel i senaste BIKE. Något att hämta inspiration från kanske.

Jag tycker som vissa innan, gör det själv. Jag hämtade min första hoj i Tyskland. Köpte av en privatperson. Om man skall köra hem själv måste man fixa skyltar och trafikförsäkring. Denna gäller ända hem och man behöver inte ens stanna när man kommer iland i Svedala.

jo jag såg den artikeln och där var endel bra grejor! :tummenupp
jo jag har själv importerat så jag vet det mesta, bara att jag måste ha med litta mer fakta när jag skriver rapporten!

ninan skrev:
Det finns en importartikel i senaste BIKE. Något att hämta inspiration från kanske.

Jag tycker som vissa innan, gör det själv. Jag hämtade min första hoj i Tyskland. Köpte av en privatperson. Om man skall köra hem själv måste man fixa skyltar och trafikförsäkring. Denna gäller ända hem och man behöver inte ens stanna när man kommer iland i Svedala.

oGGe skrev:
Kan fler ta sig tid att rösta! Behöver ialla fall 100 st!
Tack! :Bugar
Jodå!
Det kommer en privatimporterad i veckan, på pall, nedmonterad i atomer..
Hojen på pall och Fahrezeugbriefet som rekommenderat brev.
Var finns problemen?

Låter trevligt!
Problemet var att jag behövde minst 100 st svar på pollen och det e ju snart fixat så det är fin fint! :tummenupp

Kahobe skrev:
Jodå!
Det kommer en privatimporterad i veckan, på pall, nedmonterad i atomer..
Hojen på pall och Fahrezeugbriefet som rekommenderat brev.
Var finns problemen?

Nej, eftersom dom priser jag sett inte är så mycket bättre än hemma, även om begagnatpriserna är väldigt höga just nu.

Det är ju olika med olika modeller men du kanske har kollat i senaste bike tidningen, där gör dem en jämförelse som visar att man tjänar endel!
Det visar också att det ska vara välldigt billigt att handla från USA för tillfället!

Rigge skrev:
Nej, eftersom dom priser jag sett inte är så mycket bättre än hemma, även om begagnatpriserna är väldigt höga just nu.

Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup