import med FedEx??

jack_pil skrev:
men går FedEx att lita på? :fatta!

FedEx går alltid att lita på, de levererar alltid, och dessutom snabbt.
Men jag har ingen aning om den person som skickar paketet via dem har ärliga avsikter, mycket möjligt. Men FedEx gör vad de ska, levererar. Fokusera bara på avsändaren inte på leverantören.

mvh

Last edited:
Nej, man kan inte köpa en ny RR-hoj för 20 loppor, inte nu och inte någonsin. Hur någon kan gå på dessa annonser övergår mitt förstånd, svarar ni även på Nigeria-brev och deltar i pyramidspel?

maxximus skrev:
A men va fan. Lär sig folk aldrig???! Det har säkert startats 1000 trådar om dessa fake annonser nu?? o ändå kommer nån o startar en ny stup i kvarten.

En gixxer 600-04 för 19´kr, you gotta be fukin kidding with me???:)

Du får inte ens en kvaddad gixxer600-04 för de pengarna i USA!!! Denna var inte ens klotad :va

Man ser oftast på dessa anonser att bilderna, de är tagna i USA=FAKE=FRAUD

OBS!!!!!!!
detta kan även förekomma med både bilar och mc som "bara" är ca:20 % billigare än normalpriser :kocko jag fick själv mail från någon som använde sig av mobiles loggor samt diverse trick om att säljaren får hjälp av mobile.de att genomföra affären och att mobile.de har garage i Hamburg där dom går igenom fordonet innan köp. BARA BLUFF ! jag skrev tillbaka att jag skulle till hamburg om 4 dagar så det vore bra om jag fick adress direkt så vi kunde genomföra affären på plats i Hamburg, men fick till svar att bilen inte han komma till hamburg så fort men om jag satte in pengar till "någon i England " genom western union så finns fordonet i Mobile.de garage inom 10 dagar

flash skrev:
OBS!!!!!!!
detta kan även förekomma med både bilar och mc som "bara" är ca:20 % billigare än normalpriser :kocko jag fick själv mail från någon som använde sig av mobiles loggor samt diverse trick om att säljaren får hjälp av mobile.de att genomföra affären och att mobile.de har garage i Hamburg där dom går igenom fordonet innan köp. BARA BLUFF ! jag skrev tillbaka att jag skulle till hamburg om 4 dagar så det vore bra om jag fick adress direkt så vi kunde genomföra affären på plats i Hamburg, men fick till svar att bilen inte han komma till hamburg så fort men om jag satte in pengar till "någon i England " genom western union så finns fordonet i Mobile.de garage inom 10 dagar

Mmm... det är så de jobbar och jag blev blåst... kalla mig dum och allt, jag jobbar med internet säkerhet och kollade upp allt... men jag kan säga att de har tänkt på mycket...

Har anmält dem i deras hemland och jag lämnade med alla uppgifter även deras socialnummer och jag fick även fram allt om familjen... skall på rättegång den 30 maj i England...

Fick mycket hjälp från kollegor överallt annars hade jag inte hittat all info om dem... snacka om soppen han vart när jag ringde honom på mobil telefonen...

Men en allmän varning är på sin plats... för dessa personer...

Last edited:
coisa skrev:
Mmm... det är så de jobbar och jag blev blåst... kalla mig dum och allt, jag jobbar med internet säkerhet och kollade upp allt... men jag kan säga att de har tänkt på mycket...

Har anmält dem i deras hemland och jag lämnade med alla uppgifter även deras socialnummer och jag fick även fram allt om familjen... skall på rättegång den 30 maj i England...

Fick mycket hjälp från kollegor överallt annars hade jag inte hittat all info om dem... snacka om soppen han vart när jag ringde honom på mobil telefonen...

Hoppas att dom tar detta seriöst i England så du du får tillbaka dina pengar!
mvh FLASH :tummenupp

flash skrev:
Hoppas att dom tar detta seriöst i England så du du får tillbaka dina pengar!
mvh FLASH :tummenupp

Man kan ju alltid hoppas, men jag tar inget förgivet... jag kanske kan få undan en uppsättning av bedragare

Hej;
Detta är bedregeri! Var helt hundra på det!!! Råkade ut för en liknande annons i mobile ett tag tillbaka och efter nogranna efterforskningar visade sig att allt var ett stort bluf!!
Betala INGA pengar som helst till NÅGON tills du har hojen framför dig! Inte ett öre i förskott!! Det rådet fick jag av UPS (liknande bolag som FedEx).

Ciao

flash skrev:
OBS!!!!!!!
Yeah right! Bara att sätta in allt man sparat under de senaste 10 åren o hoppas på det bästa.

Last edited:
coisa skrev:

Så? hur har det gått?

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...