Import från USA?

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Träffade en bekant som importerar fordon från USA och det lät intressant att låta honom importera en hoj åt mig. Den är körklar när jag får den.

Det blir en CBR1000RR -04-04 eller liknande.

Nån som har erfarenheter av detta? Priser, försäkring, andrahandsvärden, nåt annat? Problem, möjligheter?

min gamla cbr 600 var canada import

andrahandsvärdet blir ju lägre eftersom det är miles på mätaren, borde teoretiskt gå o fixa med en påläggsplatta med km/h gradering.

lite olika stickers på henne , men i övrigt var det nog samma som en svensk cbr

om priset e rätt, kör på det

WebGringo skrev:
2616687 min gamla cbr 600 var canada import

andrahandsvärdet blir ju lägre eftersom det är miles på mätaren, borde teoretiskt gå o fixa med en påläggsplatta med km/h gradering.

lite olika stickers på henne , men i övrigt var det nog samma som en svensk cbr

om priset e rätt, kör på det

Det är digital mätare på nyare hojar, så den är väl bara att ändra till km med några knapptryckningar eller?

Har hört något om att man får sätta något emellan som konverterar signalen till km istället för miles, eller något sånt. :va

mr_hman sa att det kan bli problem med bullermätning eller nåt sånt, att det är svårt att få in en amerikansk hoj. Nån som vet nåt om det?

Du har ju inget CoC-dokument när du importerar från ett icke-EU land så det är betydligt mer jobb att ta in en hoj utifrån än inom EU.

Det kanske funkar att fixa ett intyg ifrån generalagenten på att hojen är identisk med den som är godkänd inom EU men det varierar mellan generalagenter hur hjälpsamma de är med sådant.

Jag tror det finns många trådar på ämnet redan så prova sök efter import-trådar.

Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back