Import från UK Kategori D

jompa25

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2005
Ort
under en sten i skogen
Hoj
ingen
Hej. Funderar på att åka över och hämta hem en hoj därifrån.
Har försökt att hitta på söksidan men gick bet.

Det jag undrar över är.

hitta en hoj från 06, den gick i backen 07 och blev lagad av ägaren men har fått ett “CATEGORY D INSURANCE LOSS VEHICLE DAMAGED BUT REPAIRABLE INSURER DECIDED NOT TO REPAIR. :va

Vad menas med det kommer det bli problem för mig att regga den i Sverige.
Anat att tänka på förutom att lyse och hastighetsmätaren måste ändras?
Bra tips på resväg. Tänkte åka med bussen så man smidigt får in hojen i bilen.

Tack på förhand
 
Kosmetiska skador, försäkringsbolaget tyckte bara att det var oekonomiskt att reparera!
 
Bara hojen är lagad till original. Dvs inga andra avgassystem, blinkers m.m
 
Bara hojen är lagad till original. Dvs inga andra avgassystem, blinkers m.m

Det spelar ingen roll. Jag har köpt o reggat 4st motorcyklar från england. Alla hade eftermarknadssystem på...strålkastare som jag köpt från USA utan E-märkning.
Även om det är lag på det så bryr sig inte besiktningsmännen om det när man reggar hojen.
Bara hojen inte låter för mycket..o alla siffror stämmer samt att man har tagit med info om totalvikt etc så är det lugnt
 
Så långt hade jag också kommit men det va i Sverige, om det ställer till problem. tack ändå
Duktig ponke...:tummenupp
Nu vet jag inte vilken årgång du ska hämta hit, skiljer en smula, men på nyare ska det ju vara "original" som i helfordonsgodkännadet. "Går det ändå" är det ju en bonus, om inte, så har du förlorat 860 spänn (?)
E-märkningen fick jag påpekat om senast i torsdags vid samtal med SBP inför en reg bes av en -82:a

Tror inte ett ögonblick att SBP eller Trptstyr bryr sig om hojen varit skadad. De bryr sig bara om att den är i (tillräckligt) gott skick när kommer med den för bes.
Möjligen att grabbarna som ska gör ursprungskontroll bryr sig, möjligen.
Men ALLA papper ska finns, INNAN, ffa motsv till vårt gula bevis som är ägarpapperet..
Edit: Glömde den viktigaste raden.
Ta en mailkontakt med Trpt styr och fråga. De ÄR bra att ha att göra med
 
Last edited:
Duktig ponke...:tummenupp
Nu vet jag inte vilken årgång du ska hämta hit, skiljer en smula, men på nyare ska det ju vara "original" som i helfordonsgodkännadet. "Går det ändå" är det ju en bonus, om inte, så har du förlorat 860 spänn (?)
E-märkningen fick jag påpekat om senast i torsdags vid samtal med SBP inför en reg bes av en -82:a

Tror inte ett ögonblick att SBP eller Trptstyr bryr sig om hojen varit skadad. De bryr sig bara om att den är i (tillräckligt) gott skick när kommer med den för bes.
Möjligen att grabbarna som ska gör ursprungskontroll bryr sig, möjligen.
Men ALLA papper ska finns, INNAN, ffa motsv till vårt gula bevis som är ägarpapperet..
Edit: Glömde den viktigaste raden.
Ta en mailkontakt med Trpt styr och fråga. De ÄR bra att ha att göra med

tack men kostar regbes bara 860kr? fick ett pris på 1600kr visserligen inte svenskbilprovning. Vad bra det blev med fri kokurnas. Hojen är en r1 från 08 helt original. men sen är det fram lyset då. Nån som har koll på vart man får tag i dom e-märkta Eller är det neutral ljusbild på dom?
Nån som vet hur man kollar upp det.

Jompa
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top