Du låter som om det skulle vara omöjligt att sälja någonting i sverige.
Har jag missat nått eller.
Jag har redan kollat upp med några polare som i sin tur har pratat med andra om:
Mc larm
MC-Intercom
Mp4
Ipod
mm...
Inte för att jag vill pissa på eran parad, men finns det inte redan nog med kinesiskt skit på svenska marknaden?
MC-larm och Intercom faller på att ingen jävel köper billiga plastburkar från kina till sina motorcyklar som kostar en halv årslön att försäkra ett halvt år.
Mp4 och Ipod faller på att ingen jävel köper kinesiska kopior på märkesgrejor, och orginalen finns redan att köpa på teknikmagasinet, och då får man svenska garantier.
(och dessutom, hur kul är det med menyer på kinesiska i elektronikgrejor? I bästa fall finns Engelska som menyspråk, men då är det kinesengelska översatt med en kina tillverkad elektronisk översättare)
Alla tror att just dom ska hitta den nya "minimoto-grejjen" som ska slå stort och dom ska bli skitrika på, folk har redan tröttnat på minimoto och dessutom lärt sig att kineser har väldigt underligt begrepp om vad som är kvalitet...
Ska man tjäna pengar på kina nu så tror jag att man själv ska åka dit med en
low-tec produkt och be dom masstillverka den. (och sätta jävligt hårda kvalitetskrav, som man själv kollar att dom följer)
Kineser är bra på att jobba billigt, så tillverkning som kräver mycket muskler och lite maskiner ska man lägga ut på dom.
Svetsa universal-depåstöd, (efter dina ritningar) kan säljas på Lidl för 45:-
Cross-ställ för kulan på bilen? (skulle aldrig jag lita på IOFS)
Enkla presenning-garage för motorcyklar.
Vore det inte för att det blir otympligt att frakta, skyddsburar att låsa in hojen i.
Icke MC relaterat så blir det väl ungefär allt grovsmide som inte kräver enorm hållfasthet, cykelställ, trädgårdsmöbler, solur, torkvindor, you name it.
Frakten blir en stor del av kostnaden, så något man kan skicka många av i en container är ju bra.