Import från Kina

Herkules

FUCK IT
Gick med
8 Oct 2004
Hoj
Cbr600rr 04
tja!!!

Har en polare som ska till Kina om nån vecka.
Eftersom han ska vara där i minst 6månader och plugga :tuttar :fyllisar :öl
Tänkte vi importera lite grejer till Sverige.

Men vi kommer inte på vad vi ska importera. Vi har kommit om en gräns max 60 000kr får det kosta första gången. Så motorcyklar och plasma tv kan vi glömma :rolleyes:
Har tänkt mc grejer handskar,stövlar, mc hjälmar osv

Vi kan tänka oss också att dela en container med någon.

Vad ska vi importera hjälp oss.

Ni får ju troligtvis ganska mycket opium för 60 lax.
:näsblod

Ed Hardy kläder med bra kvalité, går enkelt att kränga på tradera. :tummenupp

Köp knark som går att sälja annars ingen förutom till er själva.

Har ni provat att sälja någonting i Sverige på sista tiden ?
Om inte prova det först innan ni börjar köpa en massa grejor.

Köp knark som går att sälja annars ingen förutom till er själva.

Har ni provat att sälja någonting i Sverige på sista tiden ?
Om inte prova det först innan ni börjar köpa en massa grejor.

Du låter som om det skulle vara omöjligt att sälja någonting i sverige.
Har jag missat nått eller.

Jag har redan kollat upp med några polare som i sin tur har pratat med andra om:

Mc larm
MC-Intercom
Mp4
Ipod
mm...

Men jag behöver fler ideer :huvet

Knark är jag jävligt emot så tyvärr blir det inget av det :näsblod

Ed Hardy kläder med bra kvalité, går enkelt att kränga på tradera. :tummenupp

Har redan satt upp det på listan :tummenupp

Tack

Last edited:
I en första omgång, skit i allt med elektronik. Bara jobbigt om något pajar. Hojkläder av schysst kvaltiet tycker jag låter bra. Ev kolla med en fabrik om de kan göra replika kläder, lite annat mönster och med nån noname-logga.
Köpte lite crosskläder när jag var där förra sommare, byxorna va ok kvalitet (är visserligen van vid ett foxställ för 4500 nytt (köpte det inte nytt...). Men helt ok. Kosta 160-180.- styck. Köpte typ 4 par crosshandskar fejkmodell av alpinestars värsting, 60.- och jag kunde inte se skillnad mellan dem (lär tillverkas i kina så möjligen att nåt par slinker av bandet och säljs på gatan).
Vanliga kläder håller också bra kvalitet (thailandkopier up my ass), men det är inte lika bra marginaler på det.
Sen såg ja en riktigt ball grej, en enstånka diesel variant som påminnde om en tändkulemotor mer. typ 800.- Vill ha, men hade blivit lite väl mycket övervikt på planet (fatta slänga in en sån i ett glidarchassie och komma cruisande längs sveavägen). Släng ett PM om ni kommer igång, kan ev va sugen på att haka på något.

Du låter som om det skulle vara omöjligt att sälja någonting i sverige.
Har jag missat nått eller.

Jag har redan kollat upp med några polare som i sin tur har pratat med andra om:

Mc larm
MC-Intercom
Mp4
Ipod
mm...

Inte för att jag vill pissa på eran parad, men finns det inte redan nog med kinesiskt skit på svenska marknaden?

MC-larm och Intercom faller på att ingen jävel köper billiga plastburkar från kina till sina motorcyklar som kostar en halv årslön att försäkra ett halvt år.

Mp4 och Ipod faller på att ingen jävel köper kinesiska kopior på märkesgrejor, och orginalen finns redan att köpa på teknikmagasinet, och då får man svenska garantier.
(och dessutom, hur kul är det med menyer på kinesiska i elektronikgrejor? I bästa fall finns Engelska som menyspråk, men då är det kinesengelska översatt med en kina tillverkad elektronisk översättare)

Alla tror att just dom ska hitta den nya "minimoto-grejjen" som ska slå stort och dom ska bli skitrika på, folk har redan tröttnat på minimoto och dessutom lärt sig att kineser har väldigt underligt begrepp om vad som är kvalitet...

Ska man tjäna pengar på kina nu så tror jag att man själv ska åka dit med en
low-tec produkt och be dom masstillverka den. (och sätta jävligt hårda kvalitetskrav, som man själv kollar att dom följer)

Kineser är bra på att jobba billigt, så tillverkning som kräver mycket muskler och lite maskiner ska man lägga ut på dom.

Svetsa universal-depåstöd, (efter dina ritningar) kan säljas på Lidl för 45:-
Cross-ställ för kulan på bilen? (skulle aldrig jag lita på IOFS)
Enkla presenning-garage för motorcyklar.
Vore det inte för att det blir otympligt att frakta, skyddsburar att låsa in hojen i.

Icke MC relaterat så blir det väl ungefär allt grovsmide som inte kräver enorm hållfasthet, cykelställ, trädgårdsmöbler, solur, torkvindor, you name it.

Frakten blir en stor del av kostnaden, så något man kan skicka många av i en container är ju bra.

Tror du kan tjacka hemelektronik av tvåkanals- eller hemmabiotyp till schyssta priser och sälja med lite förtjänst hemma. NAD och Denon t.ex. tillverkar ju sina prylar i Kina och det är knappast dåliga kopior man köper. Sen om folk i Sverige köper vet jag ju faktiskt inte men jag skulle inte ha några problem att göra det...

Det var bara några funderingar vad man kan ta in.
Dåliga kopior eller kass kvalite kommer inte på frågan. Fördelen är att han ska vara där och kolla upp om det är bra grejer.

Detta är inte tänkt att vi ska bli rika på utan en grej som jag vill testa i livet, för att sen kunna säga jag testade men det gick åt helvete eller det gick skitbra.

Elektroniska grejer är jag tveksam mot för det finns redan skitgrejer på marknaden o jag vill inte bidra med fler ;)

Jag känner en som har tjänat mkt på lastbils,bils o mc-batterier, badankor :D och såna där intercom som väkterna på uteställen har.
Tyvärr är han i USA nu så ingen hjälp från honom får man :gnissla

Så kom igen fler smarta tips :tummenupp

Det finns lite olika företag som sysslat med import från Kina. Vissa som t.ex. http://www.afine-china.se har hjälpt några att importera delar och kläder.

Det du skall tänka på är att du kan dela kontainerns med andra, med hjälp av en freight forwarder. På så sätt sänker du kostnaden och får hjälp med förtullning m.m. vilket kan vara ett helsike.

60000 kronor är annars en rätt liten investering, men då det är superbilligt att köpa i Kina, kan nog din vänn med rätt kontakter skapa riktigt hyggliga profiter på det hela

Att allt är skit stämmer inte. Det s.k. tredje skiftet (eller är det fjärde?) är inte helt ovanligt och jag har kollegor som handlat riktiga friluftskläder i Hongkong á la Marmot och kommer inte ihåg om det var Peak eller Fjällräven. Då ska man nog ha kontakter för att veta vad man får. Har inga såna själv.

Tänk på att storebror ser dig om du säljer tex elektronik på blocket.se. Det är förenat med en del lagstiftning och ansvar att importera sånt.

.

Vad blev det då?
Jag har tre dagar i Hongkong nästa vecka.

Är det nån som kan tipsa om nån bra sajt där man kan få uppfattning om prisbilden därnere (är främst intresserad av kameror, mc-pryttlar och datorkomponenter)

HÖNNI!

Vad ska jag tjöpa? Kan lägga 5-10k på shopping i HK.
Nån som har en känsla för hur mycket billigare det är därborta med elektronikpryttlar?

Kläder/skor skall tydligen vara RIKTIGT billigt.

Hong kong

HÖNNI!

Vad ska jag tjöpa? Kan lägga 5-10k på shopping i HK.
Nån som har en känsla för hur mycket billigare det är därborta med elektronikpryttlar?

Kläder/skor skall tydligen vara RIKTIGT billigt.

Jag handlar en del i från kina (via jobbet vi har kontor där) brukar stanna i HK några dagar. Dra till Lan kwai fong och parta :tungan sen kan du för shopping ta en sväng till stanley market på andra sidan.
Där kan du hitta Timberland och Rockport dojjor + div Andra märken (kopior) men som någon skrev tidigare så är det svårt att skilja på kopia och märkes vara. Då båda tillverkas i kina.
Ett tips är att ta tåget till shenzen (kina) där är det billigare och mer Kopior men kolla noga på det du köper det händer att du tittar och känner klämmer på en klocka och sen när du ska köpa så hämtar dom en annan. PRUTA rejält på klockor kolla kvaliten skiljer rejält på jag brukar betala SEK 200-400 för Feting bling bling hallick Breitling, Rolex, Omega u name it. Dom jag har köpt funkar fortfarande efter 4 år.(du ska inte duscha med dom)
Tillbaka till HK så ta en drink i Peninsula hotel (sky baren)ett besök på muggen är ett måste. Finns en Night Market som är värd ett besök.
Dom har ju ingen moms i HK så allt är 20% billigare än i sverige. Är det sen rea så blir det ännu billigare (riktiga varor). Gällande elektronik så finns det massor men knöligt med garantier,manualer, och sååå mycket billigare är det inte jag brukar dubbel kolla med pricerunner innan jag handlar. Ännu har jag inte hittat något så där svin billigt.

Jag har inte hittat någon MC affär ännu. Men ska dit snart igen då ska försöka hitta en. Om du hittar någon bra så får du gärna PM:a mig.
/Magnus

Tack så mycket för tipsen! Printar ut ditt lilla inlägg och tar med mig! :tummenupp

Jag handlar en del i från kina (via jobbet vi har kontor där) brukar stanna i HK några dagar. Dra till Lan kwai fong och parta :tungan sen kan du för shopping ta en sväng till stanley market på andra sidan.
Där kan du hitta Timberland och Rockport dojjor + div Andra märken (kopior) men som någon skrev tidigare så är det svårt att skilja på kopia och märkes vara. Då båda tillverkas i kina.
Ett tips är att ta tåget till shenzen (kina) där är det billigare och mer Kopior men kolla noga på det du köper det händer att du tittar och känner klämmer på en klocka och sen när du ska köpa så hämtar dom en annan. PRUTA rejält på klockor kolla kvaliten skiljer rejält på jag brukar betala SEK 200-400 för Feting bling bling hallick Breitling, Rolex, Omega u name it. Dom jag har köpt funkar fortfarande efter 4 år.(du ska inte duscha med dom)
Tillbaka till HK så ta en drink i Peninsula hotel (sky baren)ett besök på muggen är ett måste. Finns en Night Market som är värd ett besök.
Dom har ju ingen moms i HK så allt är 20% billigare än i sverige. Är det sen rea så blir det ännu billigare (riktiga varor). Gällande elektronik så finns det massor men knöligt med garantier,manualer, och sååå mycket billigare är det inte jag brukar dubbel kolla med pricerunner innan jag handlar. Ännu har jag inte hittat något så där svin billigt.

Jag har inte hittat någon MC affär ännu. Men ska dit snart igen då ska försöka hitta en. Om du hittar någon bra så får du gärna PM:a mig.
/Magnus

USB-minnen!! Köp massor!
Sony-Vaio 32 GB kostar ca 90 spänos! Jag var dum och köpte bara 10...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman