Import från Kina (choppers)!

Jolle2004

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Hoj
chopper
Jag funderar på att börja importera några Choppers från Kina, har spanat runt lite och hittat www.directimport.se, ett företag som befinner sig i Shanghai men med svensk hemsida. Har någon importerat av dom tidigare så man vet att dom är serösa?? Dom verkar seriösa, skickar svar snabbt och
verkar ha kunskap!

Jolle2004 skrev:
Jag funderar på att börja importera några Choppers från Kina, har spanat runt lite och hittat www.directimport.se, ett företag som befinner sig i Shanghai men med svensk hemsida. Har någon importerat av dom tidigare så man vet att dom är serösa?? Dom verkar seriösa, skickar svar snabbt och
verkar ha kunskap!
du e ju iofs ganska sent ute, finns massa importörer i Sverige nu, kanske 20tal importörer.

Ravetrancer skrev:
du e ju iofs ganska sent ute, finns massa importörer i Sverige nu, kanske 20tal importörer.

Jooo det finns ju några stycken, men inga bra priser där, jag vill importera för eget bruk!

/peace

Jolle2004 skrev:
Jooo det finns ju några stycken, men inga bra priser där, jag vill importera för eget bruk!

/peace

Räkna lite på det så blir det knappt billigare och importera själv. De flesta som importerar gör det med sk gruppköp; utan/väldigt liten vinst.

Jolle2004 skrev:

/peace
Skulle tippa på att frakt och moms kommer ligga på lika mycket som själva hojen om du inte tar inte typ minst en container.

Äddit: sen.

Last edited:
Snackade med en kille som hade importerat tidigare utan konstigheter från directimport.se!, förde över pengar till deras bankkonto här om dan, så snart har man sina leksaker!
Tjiiihoooo

Jag skulle inte importera själv, utan heldre från någon firma här.

Vart fan ska du hitta reservdelar?
Det verkar finnas förtiarton olika modeller, och även om man är ett gäng som beställer "samma" i samma sändning verkar det vara ett lotteri om man får en 39cc, 47cc eller en 49cc motor?

Det verkar vara en jäkla soppa, och jag har träffat på massor med folk som inte får tag på reservdelar till sina kineser...
Finns det företag här hemma som vill tjäna ett par hundra på att ta hem en åt dig, och sen håller med reservdelar, så handla av dom!

GuW skrev:
Jag skulle inte importera själv, utan heldre från någon firma här.

Vart fan ska du hitta reservdelar?
Det verkar finnas förtiarton olika modeller, och även om man är ett gäng som beställer "samma" i samma sändning verkar det vara ett lotteri om man får en 39cc, 47cc eller en 49cc motor?

Det verkar vara en jäkla soppa, och jag har träffat på massor med folk som inte får tag på reservdelar till sina kineser...
Finns det företag här hemma som vill tjäna ett par hundra på att ta hem en åt dig, och sen håller med reservdelar, så handla av dom!
Jag har tex reservdelslager för alla modeller jag säljer vilket är ca 15 st.
Täcker istort sett alla kina hojar.
Ang kubik så är det du som fått det om bakfoten och många som inte förstått vilka modeller som har viss kubik.
Allt sånt är klargjort redan.

Jolle: Hoppas du får fina Choppers, dom e ascoola :)

Ravetrancer skrev:
Jag har tex reservdelslager för alla modeller jag säljer vilket är ca 15 st.
Täcker istort sett alla kina hojar.
Ang kubik så är det du som fått det om bakfoten och många som inte förstått vilka modeller som har viss kubik.
Allt sånt är klargjort redan.

Jolle: Hoppas du får fina Choppers, dom e ascoola :)

Jag tror inte att dom som springer hos mig och försöker köpa reservdelar har handlat utav dig, jag tror att dom har handlat själva :hihi

Angående kubiken så var det tre stycken som beställde identiska moppar i samma beställning (inte av dig) och mopparna såg likadana ut sånär som på motorn.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing