Import bra dåligt?

jeber

Medlem
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Lund
Hoj
R1
hejsan =)
har läst lite om imoprtera hoj för och nakdelar men undrar från nån som gjort det om man verkligen kan tjäna på det om det finns nått extra viktigt och tänka på e.tc.... :confused:
 
haha gör du ett bra köp så tjänar du på de ... och gör du ett dåligt köp så förlorar du på de... så enkelt är det (lite förkortat dock)
:tummenupp :D
 
jeber skrev:
hejsan =)
har läst lite om imoprtera hoj för och nakdelar men undrar från nån som gjort det om man verkligen kan tjäna på det om det finns nått extra viktigt och tänka på e.tc.... :confused:

Om du vill tjäna på det måste du nästan ha någon som bor där.
Du får absolut inte säga att du inte bor i det landet som du vill importera ifrån.
Glöm att du kan pruta mkt då. :gnissla
 
jeber skrev:
hejsan =)
har läst lite om imoprtera hoj för och nakdelar men undrar från nån som gjort det om man verkligen kan tjäna på det om det finns nått extra viktigt och tänka på e.tc.... :confused:

Nu är jag kanske inte rätt man att svara. Men tills någon bättre vetande skriver något så kommer jag med ett litet svar.

Jag funderar själv på att ta hem en Speed Triple från England nästa år och har kollat runt hos försäkringsbolag, vägverket och tull. Det verkar inte vara några problem från deras sida. Pappers exercisen verkar inte vara allt för krånglig.

Men jag har en släkting som importerar diverse sportbilar. Han brukar få problem vid registreringsbesiktningen om försöker ta in en modell som inte finns registrerad i Sverige eller om den modellen han tar in skiljer sig från de modellerna som redan finns i Sverige. Det senare problemet förekommer mer eller mindre uteslutande enbart på äldre modeller.

Ett annat problem vid registreringsbesiktningen verkar vara att besiktningsmännen kan vara tämligen hårda i sin bedömning när detta sker.
 
Plockade hem en Bandit 1200 för tre/fyra år sedan. Köpte den för 36. Reggad och klar i Sverige för 40. På den tiden låg samma hoj på 50-55 i sverige så jag gjorde minst 10 tusen vid affären. Får ju naturligtvis inte ut samma som för en svensk hoj när du säljer.
Körde med den i två säsonger och sålde den för 36, samma som jag köpte den för.
Bra hoj till ett bra pris. En affär som jag är riktigt nöjd med men visst, man måste ju veta vad man åker ner för att köpa.
Min erfarenhet säger dock att man kan lita ganska bra på tyskarna. Har haft kompisar som gjort affärer också och ingen har blivit besviken eller lurad.
 
Mar skrev:
haha gör du ett bra köp så tjänar du på de ... och gör du ett dåligt köp så förlorar du på de... så enkelt är det (lite förkortat dock)
:tummenupp :D
Men så är det med svensk sålda motorcyklar oxå
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top