Import av racehoj?

oscar skrev:
Är det inte så att reggade hojar i Norge är svindyra!? Jag tror det är så att de inte har reggade hojar just för att få dem billigare!

Vet inte. Men jag skall kolla upp om den varit reggad eller inte. Har den inte varit reggad så är det ju ingen ide om man inte vill lägga ner gatåkandet för då blir den ju lika dyr som att köpa i sverige.

Magnus skrev:
Vet inte. Men jag skall kolla upp om den varit reggad eller inte. Har den inte varit reggad så är det ju ingen ide om man inte vill lägga ner gatåkandet för då blir den ju lika dyr som att köpa i sverige.
Förmodligen ännu dyrare, skit i gatåkat med räcern, jag provade med min första räcer GSXR600 att ha den på gata, det suger med stenhård fjädring och bandrevning.

Köp en oreggad banhoj och skaffa en billigare gathoj.

GSXR1100R skrev:
Förmodligen ännu dyrare, skit i gatåkat med räcern, jag provade med min första räcer GSXR600 att ha den på gata, det suger med stenhård fjädring och bandrevning.

Köp en oreggad banhoj och skaffa en billigare gathoj.

Problemet är ju att jag inte kommer att ha råd att köra mer än ca 3 tävlingar och man vil ju åka mer än så.

Magnus skrev:
Problemet är ju att jag inte kommer att ha råd att köra mer än ca 3 tävlingar och man vil ju åka mer än så.
Byt din Gixxer mot Missilen komplett med extra fälgar, 143 RWHP på slangen, extra fulkåpor och massor av kit, du får 20 papp kontant imellan.

Bifogat

• 175_7557.jpg
    175_7557.jpg
    63.6 KB · Visningar: 67
Magnus skrev:
Nä SÅ kul skall vi inte ha... :tungan
Med en bestämd husse går Missilen låga 45:or på Falken, Tobbe som hade den innan mig va duktig på att köra Missil, själv kom jag ner på låga 49:or utan att skita i kallingarna.

GSXR1100R skrev:
Med en bestämd husse går Missilen låga 45:or på Falken, Tobbe som hade den innan mig va duktig på att köra Missil, själv kom jag ner på låga 49:or utan att skita i kallingarna.

Min gixxer går på 49:or utan stadig herre. Kan tänka mig att den går bra mycket fortare men en stadig pilot.

Nä vill helst hitta en 600cc hoj och helst en STD600 hoj då den borde vara driftsäker och lite mek.

Magnus skrev:
Min gixxer går på 49:or utan stadig herre. Kan tänka mig att den går bra mycket fortare men en stadig pilot.

Nä vill helst hitta en 600cc hoj och helst en STD600 hoj då den borde vara driftsäker och lite mek.
Jag drömmer om en ny Hynda CBR600, helt j-a standard är den en underbar hoj att köra.

Magnus skrev:
GSXR600 -04 tycker jag verkar rocka hårt, men den är lite för dyr än :(
GSXR 1000 -04 tycker jag är grymmesnygg.
Frågan: är den såpass mycket bättre än den gamla 00-02 modellen så man kan kapa varvtider? Är det värt att byta?(Kanske bara är psykologiskt) Nån som har erfarenheter?
Jag har nåt som heter Konkurrensekjörebevis (eller nåt i den stilen) till min norska båge. Räcker det som ID för bågen till -05?

GSXR1100R skrev:
Jag drömmer om en fin zx6r från 96, max 6 000 mil, helt j-a standard (förutom att expansionskärlet är utbytt mot en turtleflaska) är den en underbar hoj att köra.

En sån tur min vän, att jag råkar ha en motorcykel som svarar mot Dina våtaste drömmar. Yttermera till Din glädje, kan jag meddela att jag är beredd att byta denna pärla mot Missilen rakt av utan att begära en spänn i mellanskillnad.
Jag avvaktar Ditt PM om när Du önskar leverera Missilen och hämta fyndet.
:hej

Peno skrev:
En sån tur min vän, att jag råkar ha en motorcykel som svarar mot Dina våtaste drömmar. Yttermera till Din glädje, kan jag meddela att jag är beredd att byta denna pärla mot Missilen rakt av utan att begära en spänn i mellanskillnad.
Jag avvaktar Ditt PM om när Du önskar leverera Missilen och hämta fyndet.
:hej
Nu när Skåne äntligen blev av med Corbens diesel så finnes ingen återvändo, möjligtvis om jag får 10 papp under bordet utan kvitto.

GSXR1100R skrev:
Nu när Skåne äntligen blev av med Corbens diesel så finnes ingen återvändo, möjligtvis om jag får 10 papp under bordet utan kvitto.

Du är inte vig nog att böja dig ner efter papper under bordet.

Melvin skrev:
Frågan: är den såpass mycket bättre än den gamla 00-02 modellen så man kan kapa varvtider? Är det värt att byta?(Kanske bara är psykologiskt) Nån som har erfarenheter?
Jag har nåt som heter Konkurrensekjörebevis (eller nåt i den stilen) till min norska båge. Räcker det som ID för bågen till -05?

Till din fråga så är ju en GSXR1000 01-02 en helt klart konkuranskraftig hoj. Dock så har jag hört en det säga att den nya GSXR-modellen är lite smidigare än den gamla. (Detta har jag inte provat själv) Tror inte att det skulle skilja så mycket i varvtider mellan gamla och nya modellen. Sen är det ju som vanligt en smaksak att den gamla kanske passar endel bättre och tvärtom.

Melvin skrev:

Jag har bytt ut mina -02:or mot en -03:a just för att det talas om att den skall vara mycket mer lättsvängd. om den är det har jag inte hunnit prova ännu men den känns mycket annorlunda.( det är nog mycket psykologiskt men man måste göra det som känns bra!!) :)

Jag har köpt min -03:a i Tyskland utan papper och jag förutsätter att det skall räcka med att man kan visa att den är betald och ej stulen.
För hur många racehojar har regpapper och många är ihopbyggda av delar från skroten.

Lasen skrev:
............

Jag har köpt min -03:a i Tyskland utan papper och jag förutsätter att det skall räcka med att man kan visa att den är betald och ej stulen.
För hur många racehojar har regpapper och många är ihopbyggda av delar från skroten.

SVEMO kommer att bli hårdare med detta att ha papper på hojen man skall köra. Detta eftersom det finns de som köpt -04:or för struntsummor som 20 000kr utan alla pappre och dessa har senare anmälts stulna (dvs den tyske ägaren har begått försäkringsbedrägeri) och för att slippa "oärliga" mc's så skall de vara hårdare med pappre på sina racehojjar.

Nu hävdar jag inte att du har en oärlig hoj.

Magnus skrev:
SVEMO kommer att bli hårdare med detta att ha papper på hojen man skall köra. Detta eftersom det finns de som köpt -04:or för struntsummor som 20 000kr utan alla pappre och dessa har senare anmälts stulna (dvs den tyske ägaren har begått försäkringsbedrägeri) och för att slippa "oärliga" mc's så skall de vara hårdare med pappre på sina racehojjar.

Nu hävdar jag inte att du har en oärlig hoj.

Man får nog visa att man köpt den för ett rimligt pris(för 20000 fattar alla att något är fel) och tex som i mitt fall att det är en ny ram som aldrig haft ett ramnummer och att man får motornumret på kvittot samt namn, adress & telefonnummer till den man köpt den av.

Lasen skrev:
Jag har bytt ut mina -02:or mot en -03:a just för att det talas om att den skall vara mycket mer lättsvängd. om den är det har jag inte hunnit prova ännu men den känns mycket annorlunda.( det är nog mycket psykologiskt men man måste göra det som känns bra!!) :)

I tyskland får man ALLTID med "fahrzugbrief" (motsvarigheten till regbeviset), kvitto behövs ej, den som har "fahrzugbrief" är ägaren till fordonet. Det är därför som dom aldrig har det på sig eller i exempelvis bilen.

Jag har tagit hem ett par bilar och ett par mc åt kompisar och det är så det fungerar.
Men om det är en skrotad MC så kanske man inte får något "fahrzugbrief"?!?
Är det någon som har koll på det?

Annars är det ju enkelt att köpa en fördigkittad i sverige, exempelvis min gsxr 1000 -01, tillbehör för lika mycket som hojen kostar och det lär man ju aldrig få igen! :-(
Men ska man köpa så gör man ju kalas klipp på en beggad race hoj som är reggad för gata med alla original delarna med!

*/ ?>
Nyheter
Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa