Imponerande bygge av en mini Ferrari 312

För att lyckas med det där lär han ha betydligt fler getter än de flesta.

Men han ser ju ut att vara svagt autistisk eller liknande.

Imponerande! :Bugar

Alla har vi drömmar, få av oss lever ut dom! Every man dies, but not everyone really lives :fakta

Och jag kan inte se skillnaden mot att tillbringa varenda helgkväll på krogen, bygga hus/sommarstuga, pedantsköta en villa/tomt, bygga hojar, åka på fiskesemestrar eller köra hoj varenda fin helg på sommarn.

jag tycker att WoW är ungefär tio miljarder ljusår från det här bygget. Vad kan en WoW-nerd skryta med efter tolv år förutom gula tänder, akne och fetma?

Jag ska fan bygga nånting sjukt imponerande när jag blir gammal.

Edit: Äldre då. :5sure

Bortkastad tid eller inte, han kunde ju för fan ha valt en fräckare modell av Ferrari, en Dino tex :mad:

jag tycker att WoW är ungefär tio miljarder ljusår från det här bygget. Vad kan en WoW-nerd skryta med efter tolv år förutom gula tänder, akne och fetma?

Han kanske kan skryta med typ 40st level 80-fighterninjas eller dylikt, det är fan inte illa :gnissla

Last edited:
Någonstans hade någon räknat ut att han skulle ha kunnat bygga en i fullskala till samma kostnad.

Den högre materialåtgången skulle ha kompenserats av att vissa saker då hade funnits färdiga till bättre pris.

Bättre pris än hemmagjort? :va

Tja, jag läste det på en bilnerdsida någonstans, men räknar du allt material som går åt till gjutformar, all tråd som går åt för att linda en tändspole, priset av dom specialtillverkade ventilfjädrarna osv...

Det är ju knappast gratis bara för att det är hemgjort.

Tja, jag läste det på en bilnerdsida någonstans, men räknar du allt material som går åt till gjutformar, all tråd som går åt för att linda en tändspole, priset av dom specialtillverkade ventilfjädrarna osv...

Det är ju knappast gratis bara för att det är hemgjort.

Jo, fast det här är ju ljusår fränare än att bygga en Ferrari-replika.

I och för sig, men själva grejen är ju att allt är så pluttlitet. Tänk bara att svarva lashcaps till ventilfjädrarna, fräsa stakar, slipa kamprofiler osv osv till en V12:a med runt 8cc per cylinder...:Bugar

Jo, det är förvisso imponerande.

Här har du en annan snubbe som gillar att svarva ventiler i liten skala:
[YOUTUBE-ID]QF27E-DQO9I[/YOUTUBE-ID]

Klok eller ej, det är ett mekaniskt konstverk helt enkelt.

Hade han pumpat pexen i 12 år så hade han bara behövt spela lite med dem för att få ligga. :wobblawobbla

Hade det blivit för dyrt för han att bygga i full skala?... Hade ju vart lite roligare om man kunnat köra den oxå, efter så många timmars arbete...

Han säger i filmen att han ju ville ha en Ferrari-modell som han kunde ha i sitt vardagsrum, därav storleken :)

Är så imponerad av både hans skicklighet, planering, tålamod och ambition.
Underbart att se människor med en sådan passion :Bugar

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...