Impeller CR 500

Kaparn

Grävling på vridstark bagge!
Gick med
18 Aug 2003
Hoj
Spetta å en Honda CR 500
Packboxen innanför impellern (i vatten pumpen) på min Honda CR 500 -87 läcker. Det borde bara vara att byta den men jag kan inte få av impellern. När den ska skruvas av följer bara staget (som den sitter på) med. Finns det någon som vet hur man får av impellern utan att ta av hela sidokåpan på motorn?? :confused:

Möjligen om du slänger i växel så. Men annars är det en ganska enkel match o plocka av sidkåpan.

FreddaAbborre skrev:
Möjligen om du slänger i växel så. Men annars är det en ganska enkel match o plocka av sidkåpan.

Redan provat det där med å lägga i en växel. Den snurrar ändå. Vad ska man tänka på om man tar bort sidokåpan?

Glidarn skrev:
Redan provat det där med å lägga i en växel. Den snurrar ändå. Vad ska man tänka på om man tar bort sidokåpan?

sitter den vid kopplingen? isåfall, ta ut oljan, dra ut kåpan försiktigt så om det ramlar nåt så vet du var det ska sitta. Ta det lungt bara.

Låter rätt konstigt att den fortfarande går runt fast du har växel i. har du möjlighet att ordna foto så kan det kanske gå lättare o få en översikt.
Ta det även lungt med impellern, iaf om den är av alu som min va. Gick lite sönder så att säga (cr250)

*/ ?>
Nyheter
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...