Imorgon ryker gumman (hojjen)

Gick med
4 May 2007
Hoj
R1-05 nu såld :(
Ja, imorgon kommer en snubbe och plockar henne av mig. Känns lite bistert, något nytt ska ju in.... men vad?? Nån liter hoj ca:03-06, vad ska jag flukta på? Gsxr1000-03-04 har alltid varit stark kandidat sååå.... tips?
Ska dock köra annat än honda så inga cbr rr:s

BTW: prisklass 50-70 tkr

Seså mata på. För och nackdelar

Känns ju som att du redan bestämt dig eftersom du skriver att du suktat efter en GSX-R 1000. Följ hjärtat & slå till på en!

Haha, det är egentligen zx10 eller gixxer som står på tur! men kan någon tala sig varm för R:one så är ju även det en stark kandidat!!

Berätta bara allmänt för och nackisar mellan dessa! Gillar ju sukkan, helst av allt skulle jag vilja rocka upp en 08:as zx10...... men pengarna tryter:(

Last edited:
Haha, det är egentligen zx10 eller gixxer som står på tur! men kan någon tala sig varm för R:one så är ju även det en stark kandidat!!

va e de o tala sig varm själva namnet talar ju för att den e nr 1 ;) :yoparty haha, nej men gixxer o zx10 e fina hojar de med men once a yamaha always a yamaha

Känns ju som att du redan bestämt dig eftersom du skriver att du suktat efter en GSX-R 1000. Följ hjärtat & slå till på en!

Mkt möjligt, mkt möjligt vet att den har rätt "rå" motor för att vara från den tiden...

Ja varför inte, fel färg bara. Sen hatar jag att köpa hoj som måste ventilkollas.... gör inget själv förutom olje, bromsvätskebyte.

Last edited:
Gix 03 - 04 har ett erkänt starkt mellanregister,,Har inga svaga punkter,
som r1 ,te.x som verkar ha lite svagare växelåda, koppling,

Tycker dock du ska prova flera hojar,Ni har väl snöfritt där i norr ??

Gix 03 - 04 har ett erkänt starkt mellanregister,,Har inga svaga punkter,
som r1 ,te.x som verkar ha lite svagare växelåda, koppling,

Tycker dock du ska prova flera hojar,Ni har väl snöfritt där i norr ??

Haha not yet my friend... not yet....:D men om en månad bör man kunna köra, ock då skall ny hoj var i min ägo .slut

Neeeeej - klart du ska ha en skramlaha...... :tummenupp

BTW: när fick r1:an sadeln som ser ut som ett "hjärta" är det -04 och framåt eller rent av -06??

Last edited:
Enda jämförelsen jag har är gix K3 och R1 -03 då jag kört båda.
Gixxern har brutalare motor men känns lite stor och klumpig. Högre kåpglas som ger bättre vindskydd.
Rettan känns betydligt mer lättsvängd. Knappast slö. Stormigt bakom styret(i 200+). Har förhöjt kåpglas men skulle gärna ha ett ännu högre.
Båda två är grymt snygga hojar, Särskilt den blå/vit/svarta gixxern.

Som Jag skrivit tidigare så är K3-K4 den mest kompletta hojen i förhållande till årtal. Den har ingen svag punkt. Grym motor, bra chassie, kannonbromsar. Lite skarp knävinkel kanske men annars helt syverän. Du kommer inte bli missnöjd. Dessutom rätt prisvärda nu speciellt i jämförelse med 954.

Enda jämförelsen jag har är gix K3 och R1 -03 då jag kört båda.
Gixxern har brutalare motor men känns lite stor och klumpig. Högre kåpglas som ger bättre vindskydd.
Rettan känns betydligt mer lättsvängd. Knappast slö. Stormigt bakom styret(i 200+). Har förhöjt kåpglas men skulle gärna ha ett ännu högre.
Båda två är grymt snygga hojar, Särskilt den blå/vit/svarta gixxern.

Det måste ha med däcksstatus att göra. R1 02-03 är den mest trögsvängda rettan med flackast gaffelrake (något jag iof inte har något mot efter att ha kört generationen innan...) medans gixxern har en fantastiskt chassie. Man låter sig lätt luras av all plast på gixxern. Den ser stor ut men är det inte alls. Som busan ungefär fast inte lika farligt. Den ser ju omöjlig ut att svänga med men är förvånansvärt smidig.

Last edited:
Som Jag skrivit tidigare så är K3-K4 den mest kompletta hojen i förhållande till årtal. Den har ingen svag punkt. Grym motor, bra chassie, kannonbromsar. Lite skarp knävinkel kanske men annars helt syverän. Du kommer inte bli missnöjd. Dessutom rätt prisvärda nu speciellt i jämförelse med 954

Jag håller med, siktet blir på gixxer, men om jag hittar en fin ninja kan det bli en 04 där med. NU ska här spanas!!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti