Imobilisern går inte att slå av!
Tjena!
Tvättade hojen i helgen. När jag var klar rullade jag bort den till garageplatsen jag har och lät den stå där ett par timmar och lufta.
När jag senare kom ner och tänkte ta mig en tur så gick det inte att "larma" av..
Det blinkar om lampan, både på dosan och på motorcykeln, men det larmar inte av.
alltså, lampan på motorcykeln blinkar i sin vanliga takt, ingen förändring när man trycker på dosan.
Har testat med att:
larma av med extradosan
plocka bort batteriet ett par timmar (både mc och dosa)
låtit den stå ett dygn extra för att det "kanske löser sig tills imorrn"
satt på tändningen och försökt larma av
hållt in larmknapparna måånga sekunder för att dom kanske skulle synkas eller nåt
Inget funkar.
Så, till den något luddiga frågan: Hur ska jag göra?
Vet inte ens vad det är för larm så jag skickar med ett par bilder på dosan så är det kanske nån som har en aning.
Går det att programmera om dosorna på något sätt?
Hur spärrad är den? Hur körd är jag? Hjälp!
/Micke
Tjena!
Tvättade hojen i helgen. När jag var klar rullade jag bort den till garageplatsen jag har och lät den stå där ett par timmar och lufta.
När jag senare kom ner och tänkte ta mig en tur så gick det inte att "larma" av..
Det blinkar om lampan, både på dosan och på motorcykeln, men det larmar inte av.
alltså, lampan på motorcykeln blinkar i sin vanliga takt, ingen förändring när man trycker på dosan.
Har testat med att:
larma av med extradosan
plocka bort batteriet ett par timmar (både mc och dosa)
låtit den stå ett dygn extra för att det "kanske löser sig tills imorrn"
satt på tändningen och försökt larma av
hållt in larmknapparna måånga sekunder för att dom kanske skulle synkas eller nåt
Inget funkar.
Så, till den något luddiga frågan: Hur ska jag göra?
Vet inte ens vad det är för larm så jag skickar med ett par bilder på dosan så är det kanske nån som har en aning.
Går det att programmera om dosorna på något sätt?
Hur spärrad är den? Hur körd är jag? Hjälp!
/Micke
Last edited: