Immskydd till visir

• Thread starter Thread starter RJ
  • Start date Start date

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Är det någon som vet av ett immskyddsmedel som verkligen fungerar?
Har nu kört både i dimma och regn och efter en stund immar visiret rejält. Har fått ett tips att göra som dykarna spotta på siktskivan men det lät inte särskilt trevligt... Ett annat jobbigt sätt är ju att hålla andan men det fungerar ju bara en liten stund. :va

Köp pinlock visir, fungerar suveränt bra. Du kan modda ditt visir om du inte har fästen för pinlock från början.

Du kommer garanterat inte att bli besviken.

de pinlock visiret jag fick med till min shoie hjälm har iallafall fungerat kanon!

dock inte kört i spöregn med de än..

Håller med, Pinlock är det bästa. Jag har provad det mesta och Pinlock är det enda som fungerat jämnt. Ända ner till nån minusgrad faktiskt.

Du köper ett pinlockvisir för runt 250 spänn.
Det fästs på insidan av ditt ordinarie visir, på så vis blir det en luftspalt mellan visir och din utandningsluft. Då fälls ingen kondens ut på pinlockvisiret som inte blir kallt.

Alternativet är att skära en stump trädgårdsslang som du drar ner i skinnstället och andas genom.

Alternativet är att skära en stump trädgårdsslang som du drar ner i skinnstället och andas genom.
Har det någon betydelse vilken slang man använder, kan man ha en gul slang till en blå hoj?
Eller kanske snorkel! :D

Ska kolla upp det där med pinlock. :tummenupp

Jag körde från Kalix till Umeå i spöregn ifjol med pinlock i visiret, funkade hur bra som helst! Måste skaffa ett extra till mitt mörka visir så jag slipper byta visir hela tiden pga vädret.

Är man lite lat kan man belägga insidan av visiret med diskmedel eller tvål.
Funkar hyffsat.

på sida 83 i nya BIKE tidningen har de tagit upp pinlock visiret (en liten "annons)

www.allright.eu saluför för 245 riksdaler, om du inte hittat än

*/ ?>
Back