Immobilizer R1 2005

RIOTS

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
retta äntligen
köpt en vurpad r1 utan nycklar från tyskland köpte sen en ny ecu pickup med 3st nycklar 2svarta 1röd bytt allt hojen e död står felkod 52 och kopplar jag bort pickupen så står d kod 51 nu till d väsentliga hur kopplar jag bort immobilizern. och säg nu inte köp nytt..d måste gå att bypassa den. bara hur ,hjälp önskas:Bugar

pratade med yamaha center i sundsvall som sa att pickupen runt tändlåset bara är en antenn.. har fått många olika bud nån som vet och inte gissar ...help:confused:

Köpte du alltså en ny ECU box, med nya nycklar och en ny immobilizern (det svarta plasthöljet som sitter runt tändningslåset)?

Har du köptallt detta nytt så är det bara att sätta i den röda nyckelen så ska det funka!

Köpte du alltså en ny ECU box, med nya nycklar och en ny immobilizern (det svarta plasthöljet som sitter runt tändningslåset)?

Har du köptallt detta nytt så är det bara att sätta i den röda nyckelen så ska det funka!

Men om den är NY, måste den inte programeras för dom NYA nycklarna?
En begagnad med nycklar är klar att använda, om jag nu inte fått det om bakfoten.

Spolen runt tändningslås är bara en antenn.

Men om den är NY, måste den inte programeras för dom NYA nycklarna?
En begagnad med nycklar är klar att använda, om jag nu inte fått det om bakfoten.

Spolen runt tändningslås är bara en antenn.

ECU boxen och den röda nyckeln är redan programerade med samma "kod".
Så fort du slår på tändnigen men en ny immobilizern med den RÖDA nyckeln så kommer immobilizern programeras med samma kod som den röda nyckelen har.

Köper du något beganat måste du köpa hela kittet: ECU, Immobilizer, nycklar.

Spolen runt tändingslåste kan du kalla anten om du vill, det är ju den som skickar koden från nyckeln till ecu boxen.

Men ska du köpa en immobilizern till din R1 så får du denna "spole".

köpt en vurpad r1 utan nycklar från tyskland köpte sen en ny ecu pickup med 3st nycklar 2svarta 1röd bytt allt hojen e död står felkod 52 och kopplar jag bort pickupen så står d kod 51 nu till d väsentliga hur kopplar jag bort immobilizern. och säg nu inte köp nytt..d måste gå att bypassa den. bara hur ,hjälp önskas

aha, pickup=spole/antenn inte ecu du behöver den dyra lådan oxå för att få igång den. Tror att immobilizern sitter i ecu, köp ny eller från skrotad hoj.

Det är ECU som skall känna igen nycklarna.

Precis.. ECU boxen ska känna att det är rätt nyckel. Det gör den igenom att immobilizern, pickup,spole eller antenen.. vad ni nu vill kalla den skickar en signal från nyckeln till ECU boxen.

Precis.. ECU boxen ska känna att det är rätt nyckel. Det gör den igenom att immobilizern, pickup,spole eller antenen.. vad ni nu vill kalla den skickar en signal från nyckeln till ECU boxen.

ok då e min pickup trasig alltså. står cod 52 signalfel då läser den inte koden ..köpte beggat ecu med nycklar pickup ingick inte.ps tack för hjälpen

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard