immobilizer R1 05

mhh

Tummen mitt i handen
Gick med
25 Feb 2008
Ort
Luleå,
Hoj
Yamaha R1 -05
Röda nyckeln är borta och nycklnumret ochså. Så det är lite småsvårt att få igång liket nu :huvet

Som jag har förstått det så sitter den i ECUn..

Så vad jag undrar nu är om någon kan tänkas veta om det går att ordna fram en Amerikansk ECU (då jag läst att de ej har immobolizer) och bara plugga in istället för min. Eller om de har andra anslutningar så man behöver kablage och nycklar ochså.

Ta det via Yahama är det dyyyra alternatvet som jag hoppats undvika :O
 

sauber

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Vinslöv
Hoj
Astrimmad R1-06
Blev informerad av firman där jag köpte min hoj att om de ska byta in eller köpa en beg. yamaha så är de -20lax om den röda nycklen är borta. Så jag hade nog fortsatt att leta.
 

mhh

Tummen mitt i handen
Gick med
25 Feb 2008
Ort
Luleå,
Hoj
Yamaha R1 -05
Blev informerad av firman där jag köpte min hoj att om de ska byta in eller köpa en beg. yamaha så är de -20lax om den röda nycklen är borta. Så jag hade nog fortsatt att leta.

Tack för att du inte svarade på det jag frågade utan någonting helt annat som dessutom är helt självklart..
Vidareförsäljning är långt ifrån prio 1 på min lista nu, det enda som gäller är att få igång den och få hinna köra lite i sommar
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Skall du ha amerikansk ECU maste du ha amerikansk kabelstam. Men dar finns vanliga EU ECU pa ebay med nyckel som gar utmarkt att handla och plugga i.
 

sauber

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Vinslöv
Hoj
Astrimmad R1-06
Tack för att du inte svarade på det jag frågade utan någonting helt annat som dessutom är helt självklart..
Vidareförsäljning är långt ifrån prio 1 på min lista nu, det enda som gäller är att få igång den och få hinna köra lite i sommar

Lycka till!
 
Nyheter
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Top