Immande visir

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Hur löser ni problemet med immande visir vid regn?:confused:
Och när man ligger i stänket från framförvarande hojar, hur gör ni för att kunna se då?:confused:

Du köper ett PinLock & monterar på insidan av visiret & vips är problemet löst!
Stänket på visiret får du bort genom att vrida huvudet från sida till sida, då far det bort med hjälp av fartvinden.

Eller så köper du racehandsken "Held - Phantom" som har ett torkarblad i gummi som löper längs hela pekfingrets sida.:)

Har ett par i storlek 11 (Large) till salu btw...;)

Last edited:
Jag har pinlock men det immar ändå när det regnar och även lite om det är kallt.

Vad kan jag göra?

Min Arai hjälm is Da shit när det gäller att slippa imma, självklart med pinlock.

Men häromdagen testade jag en helt ny AGV Ti-tech och den immade hela tiden trots att det inte ens regnade ute! Visst var det lite luftfuktighet men inte så att den ska imma i 200+.
Någon annan med liknande problem när det gäller AGV hjälm?
Och nej, jag flåsade inte mer än vad jag gör i min Arai-hjälm :)

Tips på vad man kan behandla insidan av visiret med för att motverka imma?

/Nitrous

Jag har pinlock men det immar ändå när det regnar och även lite om det är kallt.

Vad kan jag göra?

Måste va fel på den då, jag har aldrig haft problem med min, och jag har åkt både i kyla o regn, testa o lossa den o rengör insidan på visiret o montera dit den igen,se till att den INTE sitter helt tätt mot visiret, det gör inte min allefall,
Lycka till

En del kör med diskmedel, jag kör med pinlock. Pinlocket funkar verkligen, dock är mitt lite otätt men det går ju att justera som tur är.

Ska inte pinlock sitta tätt mot visiret?

Inte på min allefall, o jag har inga som helst problem, visst det sitter inte
med värsta glipan, men heller inte helt tätt mot visiret, några fler här måste ju ha pinlock på hjälmen, nu blev ja lite confused, hur sitter era :va

Mitt sitter helt tätt. Det ska det göra enligt försäljaren iaf. Mitt är helt omöjligt att få immigt hur mycket jag än flämtar och flåsar! :) Testa att köpa ett nytt om det blivit gammalt kanske!

Vad kan jag göra?

Felmonterat!
Se till att det sluter tätt ordentligt i underkant annars förvärrar du bara sikten genom att blåsa in en massa fukt mellan Pinlock och visir.
Pinlock är annars det bästa mot imma, testa att vaxa (bilvax) visiret på utsidan också då försvinner "stänket" lättare när du vrider huvudet.

Felmonterat!
Se till att det sluter tätt ordentligt i underkant annars förvärrar du bara sikten genom att blåsa in en massa fukt mellan Pinlock och visir.
Pinlock är annars det bästa mot imma, testa att vaxa (bilvax) visiret på utsidan också då försvinner "stänket" lättare när du vrider huvudet.

Räcker det att det sluter tätt i underkanten?

För jag lyckas inte få mitt tätt runt om.. :va

Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...