imma på visiret?

dorfen

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2006
Hoj
ducati 750 sport, Triumph Daytona 675 -08
Har idag tagit ut min hoj och kört mina första underbara mil!
Det är bara en sak som irriterar mig, imman på visiret.

Finns det någonting man kan behandla visiret med så att det inte immar igen hela tiden. Jag vet att det finns något spray som man behandlar masken med som motverkar imma.

Funkar detta på visiret också eller finns det ngt annat jag kan göra?

Har jävligt kul men ser inte så bra.....

Finns det någonting man kan behandla visiret med så att det inte immar igen hela tiden. Jag vet att det finns något spray som man behandlar masken med som motverkar imma.

Kör med pin-lock så slipper du imman. Och tvätta med glasputs så funkar det hyggligt.

Pinlock heter väl det som shoei har? Jag tyckte det verkade mest störande när jag fick med det till min hjälm, men det är helt sjukt bra! kommer aldrig köpa en hjälm utan det igen. det finns nog till flera fabrikat. Är som ett extra lager visir. Luften emellan visiren tar bort all kondens!

Jag har blivit rekommenderat att inte applicera någon som helst antifog medel då den förändrar materialet i visiret alltså den kan tex brytas sönder om du böjer den. Källa: Mcpoolen

Som redan är nämnt så funkar pin-lock mkt bra!
Jag körde skoter med detta monterat och hade inga problem med imma.

Jag använder rain + Antifog styker på på insidan av visiret får aldrig imma, har kört med det i ca 15 år och har ALDRIG brytit av nått visir

Pinlock har även arai på sina visir.

Men om du nu inte har dom små fästplupparna för pinlock i ditt visir så kan jag varmt rekommendera fog city. Det är typ samma sak som pinlock fast man applicerar "extra-visiret" med klister som sitter i kanten på folien.
Funkar hur bra som helst, och jag hade mitt i styvt 5 år innan det var för repigt, och då kan man bara dra loss de och sätta dit ett nytt om man vill.

Tror att det är Duells som saluför dom. Så det är bara till at ta dig till närmaste hoj-affär som är återförsäljare av deras grejer och köpa. Du kommer att bli imponerad kan jag lova. De är nämligen omöjligt att få imma med ett fog city på visiret, oavset hur mycket du svettas och flåsar och håller på (jag har provat:tungan ).

Jag har blivit rekommenderat att inte applicera någon som helst antifog medel då den förändrar materialet i visiret alltså den kan tex brytas sönder om du böjer den. Källa: Mcpoolen

WOW vilken pålitlig källa!

Dom sa att deras handsydda vinterhandskar från pakistan av deras eget märke "McPooL" var jättevarma. Vilket skämt, det värmde fan mer att köra nävarna i snön. Dom brann dock ganska bra i vår "campfire" när vid offroadade och drack sprit i april för några år sedan.

:hördu McPool, you suck!

Funkar det att använda pinlock även i mörker? (Ofärgat pinlock alltså)
Läste att det inte rekomenderas, men det borde ju inte försämra sikten så
mycket eller? :va

Funkar det att använda pinlock även i mörker? (Ofärgat pinlock alltså)
Läste att det inte rekomenderas, men det borde ju inte försämra sikten så
mycket eller? :va

Jag har en Nolankruka (N84 tror jag) med pinlock orginal, det fungerar utmärkt på natten med, försämrar inte sikten alls.

http://www.rst.nu/foggy.htm

Fungerar ypperligt ! ;)
genomskinlig.jpg

PinLock skyddar mot imma perfekt. Däremot så tycker jag att kanterna/tätningslisten skymmer på ett jävligt irriterande sätt...

Ta liite liite diskmedel på en trasa och gno runt.

TACK för tipset! jag testade idag med lite diskmedel och det funkade hur bra som helst!!!!!:pannkyss

Funkar det inte så länge så får jag väll köpa det där extra visiret som ni pratar om!

Helt klart en fördel att kunna se genom visiret när man kör hoj upptäckte jag:arsele

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back