Imma på visiret vid banåkning?

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
ozto skrev:
Edit: Hur funkar den där masken? är det något man monterar i hjälmen eller?
Ja, den fästs med kardborre och sitter fast i hjälmen. Jag är mycket nöjd med min, man slipper allt pillande med visiret upp och ner.... :tummenupp

Neutral skrev:
2128453 Har hört någon säga att pinlock förvrängde optiken så han tog bort det. Ingen som har synpunkter på det?

Respro-masken som nämndes ovan kostar 299 hos R2 och testades hårt i helgen på Anderstorp, fungerar tydligen bra. Jag tror det blir en sådan för mig.
Respro-masken fungerar mycket bra! Både brorsan och jag körde med sådan nu i helgen på A-torp och inte tillstymmelse till imma...

håkan skrev:
2135391 fungerar grymt bra, såväl som i ösregn som i 35 + ... ingen imma nånstans ;)

I Anderstorp med +8 och ösregn hade immat varit jobbig annars ;)

//håkan
Jag har beställt en nu. Hoppas den går bra att sätta i en Arai. :)

Neutral skrev:
2135408 Jag har beställt en nu. Hoppas den går bra att sätta i en Arai. :)
Inga problem att ha i en Arai och funktionen är grym. Lite slemmigt blir det för man flåsar ju en del och inte ser man vacker ut men det immar fan inte.

Bifogat

• respro.jpg
    respro.jpg
    90.6 KB · Visningar: 56
Neutral skrev:
2128453 Har hört någon säga att pinlock förvrängde optiken så han tog bort det. Ingen som har synpunkter på det?
Respro-masken som nämndes ovan kostar 299 hos R2 och testades hårt i helgen på Anderstorp, fungerar tydligen bra. Jag tror det blir en sådan för mig.
Jag har inte märkt någon skillnad i vad jag ser eller att det skulle vara annorlunda mot tidigare.

I måndags var jag på Rörken och med min usla kondition blir det rätt svettigt.
Därför har jag alltid kört med öppet visir ett par cm men med pinlock var det bara att stänga, inte minsta spår av imma.
På vägen hem, när hjälmen är svettig och det är kallt ute, har jag också fått köra med öppen hjälm men det var samma sak här med pinlock, ingen imma alls.

För mig som måste tvätta hela hjälmen (inga löstagbara grejer) är det perfekt att slippa någon extra mask med kardborreband.

Under hela min aktiva hockeytid, smörjde jag in insidan på visiret med vanligt hårschampoo och torkade bort, det funkade alldeles perfekt då, och funkar även på mc visiret.
Pröva! Det är den billigaste och effektivaste metoden, jag vaxar utsidan med sonax.
Har aldrig problem med imma, det blir bara lite fukt i nederkant på det stängda visiret.

Lycka till.

sandstream skrev:
För mig som måste tvätta hela hjälmen (inga löstagbara grejer) är det perfekt att slippa någon extra mask med kardborreband.
Själv tycker jag det verkar enklare med kardborre än att borra i visiret och med tanke på att masken är billigare då jag har flera visir så är det ett enkelt val men whatever works liksom. Bra att du är nöjd. :tummenupp Jag var själv tvungen att köra med visiret på glänt på Kullen i lördags och det kändes inte så säkert, när jag tänkte på det så är det ju bara en fin sommardag man inte har några problem med imma, förutsatt att man inte svettas då. :D

Last edited:
Back