imma i hjälmen

#78#

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2004
Hoj
Blade
Var och köpte en ny hjälm idag. Sitter underbart men den immar igen.
Vad gör man åt detta?
Och hur sakta ska man kunna köra med visiret nere?
Jag antar att det ha med ventilationen att göra för det blir ju betydligt bättre när man kommer upp i lite fart.
Nån som har nåt vettigt förslag????

Är det ett sådant där glas som ser dubbelt ut??
Funkar dom bra?
Finns det universala såna eller har alla märke sådana?
Hjälmen är en IXS.

Jag brukar blöta ner en trasa och lägger på lite vanl diskmedel. Skall vara ganska mycket diskmedel i förhållande till mängden vatten. Sedan så tvättar jag visiret på insidan och stryker på diskmedlet med den blöta trasan. Tar en torr trasa och torkar väck. Fungerar perfekt, dock inte så länge. En/två dagar sedan är det dags att göra om :)

zilver skrev:
Är det ett sådant där glas som ser dubbelt ut??
Funkar dom bra?
Finns det universala såna eller har alla märke sådana?
Hjälmen är en IXS.

Heter Fogcity. Kostar ca 200 spänn. Funkar kalas

//jaG

Jag har inte gjort ett smack med mina visir och ända gången de immar igen är när jag andas ut genom munnen.

Andas ni inte ut genom näsan ?

Och hur fan sätter jag dit det då? eller måste jag köpa hela visiret? En polare fick sitt till sin hjälm och där sitter små fäst punkter i visiret. Såna har inte jag.

Är det sant att folk blir poliser för att de är för dumma för att jobba på McDonalds?
:lol :lol :lol :lol :lol
bästa jag sätt på länge

jag har en hel radda såna fulingar.

Jag tänkte bli polis en gång, men jag bestämde mig för att gå ut gymnasiet i stället.

Jag trodde att man var tvungen att vara i god fysisk form för att bli polis

Jag kan inte ta fram mitt körkort om du inte håller min öl.

Arawak skrev:
Jag har inte gjort ett smack med mina visir och ända gången de immar igen är när jag andas ut genom munnen.

Andas ni inte ut genom näsan ?

jo jag andas ut genom näsan. testade att andas ut genom munnen i stället och det blev MYCKET värre

jag har ett imskydd som tejpas fast på insidan, funkar kalas bra, kan stå still å flåsa allt ja orkar utan probs, blir imma runt skyddet men inte på, det är typ samma modell som de som sätts fast med pluppar, men det är dubbelhäftandetejp istället..

super najs med alla svaren. då är det ju bara att åka och skaffa ett sådanthär skydd då, och sen kan det ju flåsas på :tuttar efter vad jag förstått

Kör själv med FogCity, funkar som sagt att flåsa med öppen mun (rödljus, sommar i stan, korta kjolar och tighta toppar...) => skitbra imskydd. Fogcity limmas på insidan och passar därmed så gott som alla visir. Det andra systemet heter PinLock tror jag, men om jag fattat det rätt måste man ha ett visir som är förberett för det. En nackdelen med ett extra lager kan vara att man får lite reflexer i det från mötande trafik när det är mörkt, men jag tycker knappt det märks, hellre det än att visiret immar igen!

En droppe Yes och gnid ut det med en papperstuss. Torka inte för mycket, det ska vara dimmigt. Sätt på dig hjälmen, fäll ner visiret och andas ut ordentligt. Tada! Visiret blir kristallklart. Sen kan du flåsa på bra mycket innan det blir imma igen.

Snabbt, enkelt, gratis.

vart köper jag fogcity? hos den vanliga mc butiken eller nätet? Länka den iså fall nån

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!