img fil. snabb fråga

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Har en film som är en .img
Den är över 4gb

Men hur ser jag den?
Vilket program, eller måste jag bränna den på DVD innan?

VOB filer kan man ju se men vad fasen är detta.

Vlc kan man se den i,borde även funka i power dvd.

Men jag undrar oxå hur man ska bränna ut filen för att kunna kolla på den i dvd spelaren.
Får bara nått felmedelande när jag försöker bränna..

Går skitbra att bränna med nero, det finns en funktion under menyerna som heter burn image... bara att klicka på den och sedan välja .img filen som ska brännas, sätta in en dvd och klicka på "burn" :tummenupp

Silwer skrev:
Jag tvingade daemontool att mounta den då kan jag plötsligt spela den.
Men om den bara är att bränna med nero vet jag inte.
Kan man inte bränna en img fil med burn image i NERO.???????????, annars så mountar du den i Daemontools, sen bränner du den med NERO eller nå annat dvd brännar program från "ghost" dvd-rommen som finns. Då får du ju direkt en AUDIO_TS & en VIDEO_TS mapp

Jag får det inte att fungera när jag ska bränna ut IMG.fil på DVD i Nero. Prövade sedan köra med ett program som heter RecordNow fungera skitbra!
Jag mountar den i deamon och sen startar jag RecordNow och kör att jag vill kopiera en skiva till en likadan. Utnyttjar allså Image i deamon som en egen skiva. Bränner alla mina IMG.fil nu i RecordNow istället för Nero.

VLC är ett bra program för att kunna se filmen som är i IMG.fil eller när du vill kolla på filmen samtidigt som du håller på ladda ner!

Last edited:
Har du en NERO version som tar DVD bränning

R1 Uffe skrev:
Har du en NERO version som tar DVD bränning

Om du menar mig så är svaret Ja! Men är nåt strul sen jag installerade om Xp men jag klarar mig bra med RecordNow istället om man bara ska bränna IMG.fil

Last edited:
Vanligtvist kan man helt enkelt döpa om ändelsen på IMG-filen till .ISO så funkar den att öppna i Nero. Jag har inte märkt någon skillnad på de filmer jag bränt iallafall. Efter att du döpt om den till ISO kan du även öppna filen med WinRAR om du nu skulle vilja få ut VOB-filerna ... ;)

P@trik skrev:
Vlc kan man se den i,borde även funka i power dvd.

Men jag undrar oxå hur man ska bränna ut filen för att kunna kolla på den i dvd spelaren.
Får bara nått felmedelande när jag försöker bränna..
Vad har du för bränn program, HAr den versionen stöd för DVD bränning

R1 Uffe skrev:
Vad har du för bränn program, HAr den versionen stöd för DVD bränning

Jag har nero.

Men provade nu att döpa om filen till iso. och packade upp vob filer,sen gick det bra att bränna..

Om du döper om till .ISO så kan du bränna direkt i Nero utan att packa upp filerna ... ;)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back