IMF chefens sexövergrepp

Fast änsålänge är inget till 100% bevisat, och om det är så att han är falskanklagad så skulle det inte vara första gången en mäktig rik man får sitt liv förstört av en pengakåt liten slinka. :julianassange

Jag vet inget om just detta fallet, men tills något är bevisat lägger jag inte särskilt mycket vikt å vad kvällspressen diktar ihop.

Jag vet inget om just detta fallet, men tills något är bevisat lägger jag inte särskilt mycket vikt å vad kvällspressen diktar ihop.

Även affärspressen skriver om det. Men det skulle lika gärna kunna vara någon annan mäktig person eller organisation som vill krossa hans rykte. Mer om det lär nog komma fram. Men någonstans tror jag nog att han inte är oskyldig till dessa anklagelser. Som alltid när en mäktig person blir anklagad för något så misstror man det från båda hållen. Det blåser hårt på toppen.

Fast änsålänge är inget till 100% bevisat, och om det är så att han är falskanklagad så skulle det inte vara första gången en mäktig rik man får sitt liv förstört av en pengakåt liten slinka. :julianassange

Fast uppenbarligen verkar du ju anse att det är bevisat att det bara handlar om en "pengakåt liten slinka" eller är det så att det där med "låta rättvisan ha sin gång innan man dömer någon" bara är något som går åt ena hållet?!

Fast uppenbarligen verkar du ju anse att det är bevisat att det bara handlar om en "pengakåt liten slinka" eller är det så att det där med "låta rättvisan ha sin gång innan man dömer någon" bara är något som går åt ena hållet?!
Var i mitt inlägg slår jag fast att det är på det ena eller andra sättet?

Jag säger snarare tvärtom, att man inte ska vara så snabb att döma ut folk efter vad man läst i kvällspressen.
Jag skulle absolut inte bli förvånad om han är skyldig, men om han nu mot förmodan skulle vara 100% oskyldig så är hans framtidsutsikter i stora drag borta.

Var i mitt inlägg slår jag fast att det är på det ena eller andra sättet?

Jag syftade givetvis på Assange-fallet då du använder det fallet för att exemplifiera ditt påstående om att det ofta handlar om "pengakåta slinkor" och således gör det tydligt att det i det fallet är just fastslaget, om än bara av dig, att det handlade om en falsk anmälan från en pengakåt slinka..

Jag syftade givetvis på Assange-fallet då du använder det fallet för att exemplifiera ditt påstående om att det ofta handlar om "pengakåta slinkor" och således gör det tydligt att det i det fallet är just fastslaget, om än bara av dig, att det handlade om en falsk anmälan från en pengakåt slinka..
Säg det då.

Om Assange är skyldig kan varken jag eller någon annan random snubbe på nätet avgöra, men debatten gällande det fallet bytte ju ganska snabbt riktning från att anklaga Assange till att anklaga personen som anmälde honom, men det hindrade inte pressen från att (åtminstone inledningsvis) skriva som om han vorde dömd, och dessutom uppge namn osv.

Det är anledningen till ":julianassange" i mitt inlägg.

edit: Ja, "inte vara första gången en mäktig rik man får sitt liv förstört av en pengakåt liten slinka. :julianassange" var klumpigt uttryckt. Men det jag ville få fram var i alla fall ovanstånde, oavsett om det gick att utläsa eller inte.

Last edited:
Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...