Im Gonna Kill Bill...

krabbsaltarn

Boom shakalak
Gick med
25 Jan 2008
Hoj
XT660R / X
Gates!

Era värsta windowsupplevelser här tack!

Fick precis en uppdatering från Microsoft som påstod att jag hade en piratkopia av Windows7! Nytjöpt dator med förinstallerat Win7 fick stora spelet, blev tvungen att hård-döda den och starta om i "felsäkert läge" det hörs ju på namnet att det bara måste gå åt helvete. Men - den lyckades faktiskt inse att det var ett äkta windows. Hurra, en timme senare. Jag ägnar en jävla massa tid med Win Fel efter "nödvändiga" Win uppdateringar, dammit jag vill inte hålla på med sån skit ditt lilla bill-fucko! :kulspruta

Hade Vista Home Basic tidigare. Det fungerade som så att så fort datorn tyckte att någon fil verkade skum (vilket den tyckte mer eller mindre varenda jävla gång man öppnade utforskaren någonstans) så gav den felrapporten "utforskaren har stött på ett problem och måste avslutas" och stängde ner mitt fönster. Jag kom varken åt mina dokument, mina bilder, min musik eller den här datorn på grund av detta. Höll på att driva mig till vansinne:huvet Numera har jag XP och är fan så mycket gladare om dagarna:D

Största felet på nyköpta datorer idag är inte Windows 7, det är all förbannad bloatware och skit som kommer förinstallerat.
Min VAIO ville skapa restore-skivor av hela operativet och allting.
Sex DVD-skivor ville den använda. SEX!
Windows 7 ryms på en enda. Alltså fem DVD-skivor SKIT som gör datorn seg, ful och äcklig att använda.

JAG VILL INTE HA NORTONS ANTIVIRUS OCH TESTVERSIONER AV 257 STYCKEN ÄCKELPROGRAM! :mad:

Blåser alltid om mina burkar med en ren Win7-installation.
Skillnaden är så total att det ett skämt att jämföra.
Fattar inte hur företag som utger sig för att vara seriösa kan skicka ut sina datorer på det viset. Helt sjukt är vad det är.
Tycker synd om människor som köper ny dator och saknar möjlighet att göra rena ominstallationer.

Edit:
På min förra dator gjorde jag mig faktiskt besväret att räkna all bloatware som kom förinstallerad. Jag räknade inte mindre än 75 stycken onödiga applikationer som varken behövs eller finns i Windows från början.

Last edited:
Är Windows 7 bra då? Jag kör fortfarande XP och har aldrig känt nåt större behov av att byta.

App app! Inte klaga! Det driver på utvecklingen av snabbare hårdvara! :yoparty

(jag installerar också om med "blankt"-os)

Största felet på nyköpta datorer idag är inte Windows 7, det är all förbannad bloatware och skit som kommer förinstallerat.
Min VAIO ville skapa restore-skivor av hela operativet och allting.
Sex DVD-skivor ville den använda. SEX!
Windows 7 ryms på en enda. Alltså fem DVD-skivor SKIT som gör datorn seg, ful och äcklig att använda.

JAG VILL INTE HA NORTONS ANTIVIRUS OCH TESTVERSIONER AV 257 STYCKEN ÄCKELPROGRAM! :mad:

Blåser alltid om mina burkar med en ren Win7-installation.
Skillnaden är så total att det ett rent skämt att jämföra.
Fattar inte hur företag som utger sig för att vara seriösa kan skicka ut sina datorer på det viset. Helt sjukt är vad det är.

Är Windows 7 bra då? Jag kör fortfarande XP och har aldrig känt nåt större behov av att byta.

Windows 7 lär ska vara riktigt bra enligt dom som kör det (jag har provat för lite för att yttra mig)

Ett jättelyft från Vista, men har man en bra XP så ser jag inte mycket nytta med att byta.

Själv kör jag Ubuntu på mina datorer, utom på just den här som har en XP som tuffar som tåget.

Ett jättelyft från Vista, men har man en bra XP så ser jag inte mycket nytta med att byta.

Som jag misstänkte. Då blir det nog inte att byta operativsystem förrän man byter dator. Börjar iofs vara på tiden snart då min dator är 6-7 år gammal.

Windows 7 lär ska vara riktigt bra enligt dom som kör det (jag har provat för lite för att yttra mig)

Själv kör jag Ubuntu på mina datorer, utom på just den här som har en XP som tuffar som tåget.

Kan bara hålla med. Har XP på jobbet - funkar. Hade vista på denna dator - funkade sådär. Kör Win 7 nu på samma dator. Funkar bra men inget lyft från XP. Win 7 har alltså inget som jag tycker är bättre än XP.

Som jag misstänkte. Då blir det nog inte att byta operativsystem förrän man byter dator. Börjar iofs vara på tiden snart då min dator är 6-7 år gammal.

Farsan bytte laptop en månad innan dom började lova en gratis uppgradering till 7 från Vista, Morsans dator kom med 7 installerat.

Jag vet vilken av dom jag lånar när jag är där IAF.

En polare uppgraderade sin vassa XP dator till Vista, men formaterade om och la tillbaks XP efter en månad.
När 7 kom hade han inte ens tänkt försöka, eftersom Vista slöade ner datorn så förbannat, men han föll för "prova-gratis" erbjudandet, och han hävdar att datorn inte är märkbart slöare än med XP, men 7 har en massa finesser som han vill ha, så han kör det nu.

W7 är så bra att man undrad vad fan de som utvecklade Vistan pysslade med egentligen. Rökheroin på fikarasterna? :va Jag läste nånstans att många av dem fick sparken sen. Rätt åt dem i så fall!

Fönsterhanteringen i W7 saknar man verkligen när man sitter på en XP burk. Nån som provat och vet hur det funkar om man kör dubbla skärmar och extended desktop?

Farsan bytte laptop en månad innan dom började lova en gratis uppgradering till 7 från Vista, Morsans dator kom med 7 installerat.

Jag vet vilken av dom jag lånar när jag är där IAF.

En polare uppgraderade sin vassa XP dator till Vista, men formaterade om och la tillbaks XP efter en månad.
När 7 kom hade han inte ens tänkt försöka, eftersom Vista slöade ner datorn så förbannat, men han föll för "prova-gratis" erbjudandet, och han hävdar att datorn inte är märkbart slöare än med XP, men 7 har en massa finesser som han vill ha, så han kör det nu.

W7 är så bra att man undrad vad fan de som utvecklade Vistan pysslade med egentligen. Rökheroin på fikarasterna? :va Jag läste nånstans att många av dem fick sparken sen. Rätt åt dem i så fall!

Fönsterhanteringen i W7 saknar man verkligen när man sitter på en XP burk. Nån som provat och vet hur det funkar om man kör dubbla skärmar och extended desktop?

Jag kör ext. desktop över 3 skärmar på en W7 burk och det fungerar över all förväntan.

W7

Jag kör W7 på en macbook pro med bootcamp och det är över förväntan. Jag köpte en mac för att jag var så less på windows men nu råkade windows 7 redan vara installerat så jag fick ju testa i alla fall. Enda anledningen till att jag använder den är att jag har två små program som ej funkar i OSX

I jobbet har jag stött på ett otal resultat av Windows och Microsofts prylar. Från W95 med sina fantastiska hängningar och blåskärmar till XP där användare använt Word(!) till att rita detaljerade CAD-ritningar och undrat varför det går så långsamt...

Men mest negativa minnen är nog från just W95/98-tiden, när en version av ex ljudkortsdrivare kunde sänka prestandan med 60%, medan en annan version funkade utmärkt. Grafikkortsdrivare är ett annat sorgebarn.

Till de av er som jobbar med Microsofts produkter säger jag bara - Small Business Server...

I jobbet har jag stött på ett otal resultat av Windows och Microsofts prylar. Från W95 med sina fantastiska hängningar och blåskärmar till XP där användare använt Word(!) till att rita detaljerade CAD-ritningar och undrat varför det går så långsamt...

Men mest negativa minnen är nog från just W95/98-tiden, när en version av ex ljudkortsdrivare kunde sänka prestandan med 60%, medan en annan version funkade utmärkt. Grafikkortsdrivare är ett annat sorgebarn.

Till de av er som jobbar med Microsofts produkter säger jag bara - Small Business Server...

Det stora problemet som Win3.x, 95, 98 och millenium drogs med, var att det egentligen bara var en grafisk frontend med mer eller mindre utvecklad multitask-funktion lagrat ovanpå MS-DOS. Inget riktigt OS med dataseparation och inbyggd säkerhet med processrättigheter o.d. Snabbt och effektivt när allt lirade, men med fel drivrutin eller ett hängt program, så sänkte det hela systemet.

Win2k och Xp var bättre och med annan grunddesign, men fortfarande inte några riktiga OS i den vanliga bemärkelsen. Server-versioner av 200x är en annan sak, men inte lämpade för t.ex. spel. Däremot med bättre stabilitet och skalbarhet (för att vara Windows...).

Vista var första vettiga försöket till ett bra OS. Tyvärr designat i sann MS-stil och blev så segt och instabilt som man kunde vänta sig.

Windows 7 har jag inte ens bemödat mig att prova ännu...

Det negativa jag kommer ihåg av Win är alla "programmet svarar inte" och "Du har utfört en förbjuden åtgärd", mm... och sen att Datorn hela tiden står och tänker som om man gett den en massa uppgifter.
Man får gå in och avsluta processer hela tiden. :mad:

När jag rensade bort Nårtån och installerade Avast blev det betydligt bättre på prestandafronten i alla fall.

Sen känns det som att mycket i Win inte är färdigt för lansering. Mycket småbuggar i ordbehandlingsprogram, mm.

Varje gång man drog i gång burken betedde den sig dessutom annorlunda (gäller alla mina PC jag haft). Vissa funktoner var av i bland och annars på, fönster öppnades i olika storlekar och annat, förvisso ganska obetydligt men ändå. En Win-dator har humör helt klart.

Något jag däremot saknar är PAINT! Världshistoriens bästa program. Så enkelt och ändå så dynamiskt om man lär sig "lura" det lite.

Ett bra exempel på Windows nyckfullhet är när datorn funkar som den ska när man stänger av den. Nästa gång man startar upp den igen är det totalt knas. Hur fan går det till egentligen?

Ett bra exempel på Windows nyckfullhet är när datorn funkar som den ska när man stänger av den. Nästa gång man startar upp den igen är det totalt knas. Hur fan går det till egentligen?

Men det är ju det som är härligt med Win-datorer. Lite karaktär för fasen.

Något bra mina bekymmer ledde till var att man blev relativt duktig på felsök och på att lösa alla problem. Löste bl.a. nån herrejössesvirusattack som enligt utsago bara var att blåsa disken som lösning. Satt 2 nätter på div amerikanska hackerforum och tjabbade.

OSX har inte betett sig det minsta konstigt på nästan 5 år vilket har lett till att jag tappat mycket av det. Kan knappt hjälpa morsan med word längre.

Haft vista i 1½ - 2 år nu på samma burk. Installerar de uppdateringar jag tycker att jag behöver och startar om den någon gång i månaden.
Datorn har fryst sig en eller två gånger sen jag köpte den.

När man läser om alla problem folk har så måste det vara jag som har ett måndagsex :D

Haft vista i 1½ - 2 år nu på samma burk. Installerar de uppdateringar jag tycker att jag behöver och startar om den någon gång i månaden.
Datorn har fryst sig en eller två gånger sen jag köpte den.

När man läser om alla problem folk har så måste det vara jag som har ett måndagsex :D

Får du "programmet svarar inte" eller "du har utfört en förbjuden åtgärd" i bland? Så länge det funkar att stänga ned programmet och sen starta igen så lägger man efter ett tag inte märke till dessa småsaker. Man anpassar sig som till allt annat i samhället, biltullar, Idol, mm. Skulle jag gå direkt över till en Winburk nu utan en övergångsperiod via OS-baserad semifunktionell Winsimulator så skulle jag antagligen få käka blodtryckssänkande medicin.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing