Ilsk

• Thread starter Thread starter m8
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.
Jag brukar blinka med bromsljuset, oftast hjälper det. Att slå sönder farbrorns spegel var onödigt, nu kommer väl hela PRO jaga efter alla 2-hjulingar de ser på vägarna.

Grattis! Där skapade du förmodligen cirka 20pers till som hatar sporthojjar över allt annat, precis vad som behövs! Bromsljusblinka hade kanske vart en enklare, snabbare och effektivare metod annars....

Bromsblinka om avståndet var 2 meter...nja skulle inte tro det.. :rolleyes:
Eller så kan man se det såhär: Han förstod kanske att han hade gjort fel och väljer att inte ligga 2 meter bakom motorcyklar i framtiden istället för att kanske göra samma sak igen 20 ggr/år. Vilket kunde inneburit att just DU blev påkörd bakifrån då han höll sig 2 meter bakom DIG och inte hann bromsa då DU stannade för rött ljus eller nått. Finns ofta många sätt att se saker och ting på.

Fast, så är det ju inte. :gnissla

Många kan ju tro att det är så.
Falsk marknadsföring finns det överallt, sen om det är grundat på illasinnade åsikter eller felaktig inlärning (fel uppgifter) kanske spelar mindre roll här, tanken är ju god, "Kör inte över mig, snälla". :)

Eller så kan man se det såhär: Han förstod kanske att han hade gjort fel och väljer att inte ligga 2 meter bakom motorcyklar i framtiden istället för att kanske göra samma sak igen 20 ggr/år. Vilket kunde inneburit att just DU blev påkörd bakifrån då han höll sig 2 meter bakom DIG och inte hann bromsa då DU stannade för rött ljus eller nått. Finns ofta många sätt att se saker och ting på.

Ännu större risk att han blir avogt inställd till hojar och tänker"nu ska jag visa dom svinen" nästa gång han ser en och byter fil under din omkörning.

Henrik

Blir du så arg för att någon ligger för nära bakom så ska du nog överväga om du ska vistas i trafiken överhuvudtaget. Antagligen noterade bilisten ditt regnummer så du ska inte bli förvånad om det dimper ned ett brev från ditt försäkringsbolag där dom kräver dej på ersättning för o montera på en ny spegel på gubbens bil. I samma veva så brukar även försäkringsbolagen göra en polisanmälan i och med att det var avsiktlig skadegörelse o eftersom det var under färd så kan det även räknas som smitning:näsblod Lycka till:tummenupp

Det finns absolut olika vinklar utav allt. Det känns dock som att chansen är större att han kopplar ett blinkande bromsljus till att det inte uppskattas att han ligger för nära, än att det plötsligt flyger upp en sporthojsåkare och slår sönder hans bil efter att han gjort en omkörning. Om detdär är normalt beteende för bilisten så ser han knappast det felaktiga i det och kommer inte koppla vandaliserad bil i efterhand till rätt händelse tidigare. Så är jag inte nån förespråkare av våld heller, men visst. Ditt alternativ kanske är minst lika effektivt

Intressant att straffa en trafikförseelse med att slå sönder förövarens fordon.
Skulle bli ännu mer intressant om bilister började köra samma metod mot hojar de ser bryta mot lagen... Den tråden skulle jag följt noggrannt :)

Fejkat användarnamn. Jag vet vem och han bör inte göra om det...

Flamebait och därmed tråden stängs.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...