Illa inställd bakfjädring? Symptom?

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Just hemkommen från en sväng "inspirerad körning"...Lade märke till att bakdelen "ormade" sig rätt friskt just efter växling och hårt gaspådrag. Är detta att betrakta som normalt eller nåt som kan åtgärdas med en justering av bakfjädringen?

Hojen är en R6-00 med orginalbakdämpare.

Göran skrev:
2150296 Hur är den inställd jämfört med originalinställning ?

Vet ej.... :tomten jag har inte rört inställningarna själv iaf, men den kan ju vara pillad på av tidigare ägare...

Var mest ute efter om det fanns en enkel fix, om hojen gör si ändra turboreturförspänningsdämpningen ett hack eller två upp eller ner...

Anyone? Bueller?

Last edited:
Börja med att ta reda på hur den står jmf med originalinställningarna. Sen kan du göra justeringar.

ett tips är att spänna förspänningen gjorde jag med min 99 jag hade blev betydligt bättre men utgå från orginal innan står i manualen vad orginal ska va

Ok! Tackar å bockar, skall kolla hur det står till med orginalinställningar och sen återkommer jag om det behövs.... :Bugar

Inställningarna är nu "nollade", dvs orginal, inget var ändrat akteröver, men fjäderförspänningen fram var ett hack mjukare än normalt.

testgasade lite idag, men det enda resultatet blev "inconclusive"...Tack vare att vädergudarna behagade befukta vägen blev det enda jag åstakom ett präktigt bakhjulsläpp i 130. :bytakallingarsmilie: :hihi

Nyheter
Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Back