Ikväll hade jag änglavakt...

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Började med att jag och en polare stod och fikade på Shell i alby, när 2 poliser kommer in och frågar..
-Är det din hoj?
-Ja..
-Vi har fått klagomål om någon som har buskört i krokarna, bla kört på bakhjulet i hög fart på motorvägen här ute! Kan det ha varit du?
-Nä, sånt håller inte jag på med :rolleyes:
-Nä, det är klart! Regskylten då?
-ja??
-var är den?
-där bak!
Poliserna går ut och kollar,sedan kommer dom in och säger att den är skitig och att den sitter långt in i hjulhuset och att dom inte kan avläsa den, när jag åker ifrån dom.. Svarar med att jag stannar ifall Polisen vill det. Svaret blir bara. haha.....trevlig kväll på dig! Kan tillägga att dessa poliser var mycket trevliga!

Åker sedan hemåt, polar`n efter i bil.
Kommer in mot en vänsterkurva, "tvåfiligt" farten är runt 100. När plötsligt polar`n kommer ångandes på innern med sin S40...tänker att nu ska visas vart skåpet ska stå.. växlar ned och hissar trotteln. När kurvan nästan är slut så rasslar det till och bakhjulet låser sig, får upp en fet sladd och lägger ett lååångt svart spår efter mig, Lyckas på nån jävla vänster hålla hojen på vägen iaf, till slut går kedjan av. När jag tittar på drivpaketet så ser jag att det är många tänder som gått av och kedjan rasslar som fan.. Jag visste ju att drivpaketet var slut men inte såå slut! Hojen har ju bara rullat 850mil :crash

Är hursom helst glad att vägen var torr just där det hände och att kedjan inte hoppade av mitt i kurvan, för då hade jag nog inte skrivit det här....
Så nu får man ta sig i kragen och kolla hojen lite bättre i fortsättningen.

Ja fy fan själv ligger man på golvet och tar bort kylaren och fläkten tråkigt som fan roligare kan man ha en lördags kväll ja ja så är livet ja det var tur att du inte åkte in i skogen och tog livet av dig hehehe

Jämrans...tur att det gick bra.

Skönt att det finns fler resonabla poliser också! :tummenupp

Phew .. Tur för dig :tummenupp

Hade dock inte lika tur idag. Var och körde på isen. På tionde varvet vurpade jag och fick hjärnskakning :mad:

Ben skrev:
Phew .. Tur för dig :tummenupp

Hade dock inte lika tur idag. Var och körde på isen. På tionde varvet vurpade jag och fick hjärnskakning :mad:

Finns det is i närheten av trollhättan som håller att åka på nu? Tråkigt med hjänskakning...själv har man fortfarande ont i axeln efter en crossvurpa...

Rammstein tur att du lyckades hålla dig på hjulen...

Rammstein skrev:
Är hursom helst glad att vägen var torr just där det hände och att kedjan inte hoppade av mitt i kurvan, för då hade jag nog inte skrivit det här....
Så nu får man ta sig i kragen och kolla hojen lite bättre i fortsättningen.

Ibland hjälper det inte att det händer på en raksträcka... :(
Bra att du klarade dig! :tummenupp

Perra skrev:
Finns det is i närheten av trollhättan som håller att åka på nu? Tråkigt med hjänskakning...själv har man fortfarande ont i axeln efter en crossvurpa...

Rammstein tur att du lyckades hålla dig på hjulen...

Ajjemen!

Massa folk som ska åka på vänersnäs imorgon.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back