IKVÄLL TV3 Insider !

Gick med
25 Feb 2007
Hoj
Hayabusa -05
Robert Aschberg dricker till och testar opålitliga alkotestare, du som har köpt en billig alkometer bör se detta inslag.

Alkotestare?

Svårt att hajja att om man dragit 6 starköl kvällen innan bör man inte sätta sig bakom ratten/styret??

Köpte en för ett antal år sedan, dyr som stryk och funkande mer som en slumptalsgenerator.

Alkotestare?

Svårt att hajja att om man dragit 6 starköl kvällen innan bör man inte sätta sig bakom ratten/styret??

Köpte en för ett antal år sedan, dyr som stryk och funkande mer som en slumptalsgenerator.
Rätt så ! 6 starköl á 50 cl motsvarar åtminstone en 37:a brännvin...

Har själv testat pålitliga.
Även om man ligger under gränsen, så skall man ge fan i att köra!
Särskilt hoj!
Har kört en del bakfull (med godkänt alkotest) på bana samt enduro.
Inget stämmer.
Märks inte så mycket när man kör bil, men har man provat skogskörning bakfull, så märker man hur kass timing, fingertoppskänsla balans och reaktionsförmåga man har.
Är man inte helt OK är det bättre att ta bilen och vara djävligt försiktig om man måste köra.
Att lita på en lågprisalkomätare är bara dumt!
Skall kolla ändå.

En sak som jag undrat länge är hur full man är vid tex 2.5 promille
Alltså de finns idioter som kört med sådana halter i kroppen ... sjukt ju
så de skulle vara "roligt" att se hur man kör på en säker bana för att förstå hur sjukt det är. jag menar det ända man hör är halter,promille på tv, tidningar m.m men hur är det att köra så påverkad. har ju alldrig testat men vet hur det är att cykla full så jag kan tänka mej:rolleyes:

En sak som jag undrat länge är hur full man är vid tex 2.5 promille
Alltså de finns idioter som kört med sådana halter i kroppen ... sjukt ju
så de skulle vara "roligt" att se hur man kör på en säker bana för att förstå hur sjukt det är. jag menar det ända man hör är halter,promille på tv, tidningar m.m men hur är det att köra så påverkad. har ju alldrig testat men vet hur det är att cykla full så jag kan tänka mej:rolleyes:
En "normalkonsument" som det kallas ibland är medvetslös långt under den nivån. Den som klarar av att komma iväg med bil på 2,5 promillenivån är allvarligt alkoholberoende.

"Rekordet" polisen har uppmätt hos ett rattfyllo är väl på över tio promille vad jag kommer ihåg. De flesta som inte har alkoholproblem slocknar ganska tidigt, typ 1-1.5 promille. En alkoholberoende som har en del "träning" kan verka nykter med 2.5 promille... Är det riktigt långt gånget så måste en alkis dricka för att vara "normal" och fungerar bättre med en viss mängd sprit än nykter.

Robban vs Sverker :D

Tur att man inte valt att lägga pengarna på sånt skit med andra ord
Man får helt enkelt ta det säkra före det osäkra & låta bilen/hojen stå dan efter om det varit så hårt kvällen/natten före

"Rekordet" polisen har uppmätt hos ett rattfyllo är väl på över tio promille vad jag kommer ihåg. De flesta som inte har alkoholproblem slocknar ganska tidigt, typ 1-1.5 promille. En alkoholberoende som har en del "träning" kan verka nykter med 2.5 promille... Är det riktigt långt gånget så måste en alkis dricka för att vara "normal" och fungerar bättre med en viss mängd sprit än nykter.

Är man inte typ död vid 4 promille?:va

Jag har oxå hört att det har funnits något fall där föraren har haft uppåt 10 promille, men det är ju en riktigt praktalkis, som har rätt gener för det oxå, äkta extremfall. Men det är väl inte så svårt att komma upp i 2-2.5 promille?
Gränsen för grov rattfylla går ju vid 1 promille, jag trodde det räckte med att känna sig ordentligt lullig för att nå upp dit...

JA SOMNA INNAN DET BÖRJA...:mad: MEN STÅR I TIDNINGEN IDAG OM NÅN SNUBBE SOM HADE TRE PROMILLE I SIG...

Om man köper en sån som tydligen visar dubbla promillehalten och inte sätter sig i/på något fordon om den ger det minsta utslag borde man vara säker.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman