ikonerna försvinner

himmel

jäjäjä
Gick med
7 Oct 2006
Hoj
hornet 600
ja, nu är det såhär, att ibland, lite då och då försvinner ikonerna till mina musik och filmfiler. från att har varit tex. en windows mediaplayer ikon så blir det en såndär vit som det brukar bli när det är en okänd fil. kör windows update regelbundet och har inga andra större problem med datorn. det hjälper inte att ändra uppspelningsprogram...:confused:

ikonerna kommer ofta tillbaka när jag har installerat ett nytt program men sen försvinner dom igen efter kanske ngra veckor. :va

någon som kanke varit med om samma sak?
hjälp, någon?

Om du håller inne skift (eller är det control) och högerklickar på en av dina "okända" filer kan du välja "Öppna med". Där väljer du vilket prog du ska öppna filerna med och där finns ävn en ruta som heter något i stil med "öppna alla filer av denna typen med detta program". Klicka i denna.

Jag gissar att du installerar nya players för videofiler som divx osv, som också vill ha dina mp3-filer eller dylikt. Därför muppar sig dina ikoner. Tror jag.

Zee skrev:
2657570 Om du håller inne skift (eller är det control) och högerklickar på en av dina "okända" filer kan du välja "Öppna med". Där väljer du vilket prog du ska öppna filerna med och där finns ävn en ruta som heter något i stil med "öppna alla filer av denna typen med detta program". Klicka i denna.

Jag gissar att du installerar nya players för videofiler som divx osv, som också vill ha dina mp3-filer eller dylikt. Därför muppar sig dina ikoner. Tror jag.
har redan försökt detta...

inte jätteviktig fråga men alltid kul att veta vad det är för fil utan att behöva mojsa runt

Last edited:
himmel skrev:
2657654 har redan försökt detta...

inte jätteviktig fråga men alltid kul att veta vad det är för fil utan att behöva mojsa runt
när du instalerar en ny mediaspelare så får man ofta förfrågan att "använd som standard spelare" och då ifall du instalerar och tar port mycket sånt så kanske detär därför det fuckar sig..

(bara en tanke..)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...