IKEA vs Tre lingon...

Å andra sidan vore det jäkligt konstigt om det inte va fler som ville bli poliser, det är väl lite meriterande iaf.

Precis. Om man ska välja mellan de två grupperna så är det väl de som vill vara väktare som är de största förlorarna... :tungan

Det är inte ståndsmässigt helt enkelt, som att bo i tält fast utan äganderätt.

Bostadsrätter är väl knappast ståndsmässigt heller...? En byggnad, ägd av flera som dessutom pytsar in lite silver till underhåll varje månad. Det är väl ett kollektiv i ordets rätta bemärkelse?
Även om batik-tröjorna numera ersatts med för trånga kostymer och bukfetma...

Jag gillar i alla fall mitt lilla "tält" på över 100 kvadrat vaktat av snälla säkerhetsvakter :)

Gillade också min garderob (115 kvm) tills jag köpte hus. :)

Last edited:
Bostadsrätter är väl knappast ståndsmässigt heller...? En byggnad, ägd av flera som dessutom pytsar in lite silver till underhåll varje månad. Det är väl ett kollektiv i ordets rätta bemärkelse?
Även om batik-tröjorna numera ersatts med för trånga kostymer och bukfetma...

Allvarligt talat så är brf hyfsat rött ursprungligen, det kom ju till som någon typ av frigörelse från hyresvärdarna som kreti och pleti fick göda.
Så du har helt rätt, men faktum kvarstår att det är dåligt för imagen som neokonservativ att bo i:
a) hyresrätt
eller
b) problemtyngt område där Securitas måste övervaka.

Villa eller andelslägenhet är det som gäller om man ska vara noga. Om man nu bryr sig, själv skulle jag inte vilja ha HR för att det är en så dålig affär och för att man kan få vem som helst till granne.

...själv skulle jag inte vilja ha HR för att det är en så dålig affär och för att man kan få vem som helst till granne.

Den främsta förmånen med att äga sitt boende är att man under inmundigandet av kall öl kan riva ner tex en vägg, om manligheten för stunden kräver det.

Fördelen med villa är att det tydligt går att utgöra vilket fordon godsägaren väljer att färdas i, och således kan förbipasserande snabbt avgöra vilket samhällsskikt densamma tillhör.

Den främsta förmånen med att äga sitt boende är att man under inmundigandet av kall öl kan riva ner tex en vägg, om manligheten för stunden kräver det.

Fördelen med villa är att det tydligt går att utgöra vilket fordon godsägaren väljer att färdas i, och således kan förbipasserande snabbt avgöra vilket samhällsskikt densamma tillhör.

Det är i och för sig bra mycket manligare att riva en vägg i en HR, snacka om OuTl@w!!!!!11

Hallå, burkor finns inte ens på vykort här.

Bostadsrättsföreningen har funnits sedan huset byggdes -71. Jag har dock inte bott här sedan -71, även om Hagster hävdar det.

Jag hævdar inte att du bott dær sen -71. Men jag vet att du var med och byggde husen och flyttade in -96, før att ha nærmare till staden nu nær du nærmade dig pensionen.

Så då är att bo i en bostadsrätt som att bo i ett tält fast med äganderätt? :va

Ja, något åt det hållet. :brynad
Men som Lugn var inne på så är ju inte BR så fancy heller, man äger ju inte ens lägenheten, man äger en del i föreningen. Och föreningsverksamhet är generellt sett dolt socialdemokratiskt partiarbete så jag ringer mäklaren direkct, jag ska ut - nu!!!!!!!11

Back