IKEA vs Tre lingon...

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Så jävla onödigt...

Var fullt på IKEAs parkering för bil med släp, så jag gjorde en liten fuling...
Jag hindrade inte övrig trafik på något sätt så jag tycker inte att förseelsen var spec dum egentligen.
Men tre lingon såg sin chans. 400 pesetas till machograbbarna som inte kom in på polishögskolan...

Finns det något sätt att slippa denna onödiga utgift?

kan tillägga att "vägen" som är uppmålad bara är mellan parkeringsraderna och inte någon riktig väg.

Bifogat

• Copy of pbot.JPG
    Copy of pbot.JPG
    28 KB · Visningar: 275
Rockoholic skrev:

Så jävla onödigt...

Var fullt på IKEAs parkering för bil med släp, så jag gjorde en liten fuling...
Jag hindrade inte övrig trafik på något sätt så jag tycker inte att förseelsen var spec dum egentligen.
Men tre lingon såg sin chans. 400 pesetas till machograbbarna som inte kom in på polishögskolan...

Finns det något sätt att slippa denna onödiga utgift?

kan tillägga att "vägen" som är uppmålad bara är mellan parkeringsraderna och inte någon riktig väg.
Lingon?

Securitas

Eftersom du inte parkerade på "anvisad plats" så är det väl skitsamma hur du parkerar, sen kan man ju tycka att dom kunde släppt det eftersom du inte stod ivägen menmen...

Last edited:
Securitas

Eftersom du inte parkerade på "anvisad plats" så är det väl skitsamma hur du parkerar, sen kan man ju tycka att dom kunde släppt det eftersom du inte stod ivägen menmen...
Haha, ja dessa ordningsvakter som vill bli kallade säkerhetskonsulter eller vad fan som nu kan låta häftigast.
Störningsjouren ringde på dörren en gång. Där stod två gravallvarliga töntar som såg ut som de skulle lämna ett dödsbud. :rofl

Haha, ja dessa ordningsvakter som vill bli kallade säkerhetskonsulter eller vad fan som nu kan låta häftigast.
Störningsjouren ringde på dörren en gång. Där stod två gravallvarliga töntar som såg ut som de skulle lämna ett dödsbud. :rofl

Skulle det känts bättre om dom flinat dig i ansiktet när du öppnade ?

Skulle det känts bättre om dom flinat dig i ansiktet när du öppnade ?
Alltså, jag tror ingen kommer missta en ordningsvakt för en polis även om de ser jättejätteallvarliga ut och försöker verka myndiga när man undrar vad fan som menas.

Jag är ledsen att du inte kom in, förresten.

Det är hårda killar! passa dig!

Prata med Ikea, dom tycker säkert att det är bra med folk som kommer med släpvagn. Får ju liksom sälja mer då...

Du är körd, står du inte på anvisad plats så kommer de inte riva några böter, om de inte mot förmodan har gjort något fel vid skrivning av boten.
Betala och se glad ut helt enkelt.

Det är väl bara i hyresrätter störningsjouren agerar? :confused:
Bor valmers i hyresrätt? Det var ju inte så borgerligt direkt. :D

:gnissla *våga vägra Ikea

:pannkyss Vart en dyr resa dit..*tycka synd om*

Det skönaste var att en B230F drar 40 liter sopp på 25 mil med släp :D. Backen ut ur jkp på rv 40/26 körde jag på 3ans växel med full gas. Sista biten upp saktade bilen ner XD. Dags för diesel snart kanske :va

Finns säkert en parkeringsskylt som talar om vad som gäller för p-regler när du kör in på parkekringen, så det är nog kört. Bara att betala! :gnissla

Det skönaste var att en B230F drar 40 liter sopp på 25 mil med släp :D. Backen ut ur jkp på rv 40/26 körde jag på 3ans växel med full gas. Sista biten upp saktade bilen ner XD. Dags för diesel snart kanske :va

Åker du ofta till Ikea..kan säga till nästan gång stellan ska dit så slipper :tuttar hänga me :tungan. Var beredd på att stanna där max en timme, mer pallar varken han eller jag, de få gångerna jag varit dittvingad, med (jag ockuperar den bästa soffan i lekhörnan under tiden och kastar bollar på barna :rolleyes: )

Last edited:
Inte då, i bostadsrättsföreningar styrda av ättlingar till Herman Göring förekommer det också.

Nä, det där tror jag inte på.
Möjligen någon typ av miljonprogram som nyligen ombildats och där burkorna i tvättstugan stjäls om man inte har kameraövervakning men en vanlig brf har inget gestaposkydd, i brf bor trevligt och skötsamt folk som man inte behöver påpeka det orimliga i att störa sina medmänniskor.

Back