IIIH! Spindel - hjälp - panik!

Oh fy faaan...
Har sån sjuk spindelfobi, svimmar väldigt ofta när jag ser en spindel... Lyckas jag samla mej något så skriker jag som en vettvilling, hoppar upp och ner och börjar till slut storlipa.... :gnissla

Varför svimmar man av saker man blir rädd av? Det låter ju ologiskt - man borde vilja avlägsna sig faran, inte försätta sig i gnagningsbart tillstånd ;)

ser ut som något liknande som farsan har boende i garaget...
den kröp ur min ryggsäck en dag... vi kasta ut den å sen dess har den levt i garaget. jävligt fin men inget jag gullar med!

Alkohol frambringar ofta Mytomani!

Bildbevis TACK! :fakta

:rofl

Ang tråden så är jag ganska säker på att jag redan hänvisat till den allsmäktiga skon... Annars kan man alltid köpa en hagelpump och blåsa ett pheting hål i väggen varje gång man ser en gullig luden liten spindel...

var på gotland förra veckan och letade fossil. när man då lyfter på en stor sten hoppar det plötsligt fram den största jävla spindeln jag nånsin sett, benen var tjocka som tändstickor och bakkroppen stor som en femtioöring:skrämd försökte slå ihjäl den med en sten men den stora jäveln var för stor och jävlig så han dog inte, trots att jag högg honom med en spetsig jävla sten i ryggen:skrämd dog som tur var senare av att jag mosade den totalt mellan två platta stenar... hatar spindlar:huvet

Last edited:
FYYY FAAAN VA ÄCKLIGT!!!!!!!!!!:zpy

Spindlar e fan inte mysiga!
Har inget emot dom bara dom inte kryper på mig....

På nära håll är dom riktigt fina!
83790530.jpg

Varför svimmar man av saker man blir rädd av? Det låter ju ologiskt - man borde vilja avlägsna sig faran, inte försätta sig i gnagningsbart tillstånd ;)

haha jo, egentligen...! Men jag blir verkligen sjukt rädd...! :näsblod :rolleyes:

Oh fy faaan...
Har sån sjuk spindelfobi, svimmar väldigt ofta när jag ser en spindel... Lyckas jag samla mej något så skriker jag som en vettvilling, hoppar upp och ner och börjar till slut storlipa.... :gnissla

Våga inte svimma i Australien för en spindel..

de är ju farliga där... och svimmar du kryper de ju kanske upp på dig.... URK

Svimma inte....:tummenupp :tummenupp

Våga inte svimma i Australien för en spindel..

de är ju farliga där... och svimmar du kryper de ju kanske upp på dig.... URK

Svimma inte....:tummenupp :tummenupp

Jo, jag vet det.. haha.. Det var faktiskt längesen jag svimmade av en spindel, det har bara varit hysteri och storlip på sista tiden..! :tummenupp

Last edited:
Spindeln under badkaret kan vara precis vad som helst! Vi får ju in spindlar som reser hit från utlandet, om än med udda transportmedel:

Spindlar håller Volvo i skräck

Att importera egna fordon är inte heller helt riskfritt:

Blev biten av giftspindel i garaget

Sedan finns det andra sorters spindlar:

Spindlar på nätet ska fånga skattesmitare

Läste en artikel någonstans (kan tyvärr inte hitta den) att det inte är hunden som är människans bästa vän, utan spindlarna. De sistnämda sätter i sig en ofantlig mängd insekter under sommaren. Utan dem hade vi alltså fått spendera hela dagen med myggnät över huvudet, viftandes efter en massa insekter, istället för att lugnt lyfta en öl medan solen går ned en ljummen sommarkväll.

Så ta väl hand om din lilla spindel. Bli kompis med den. Låt den få göra sitt dagliga jobb ostört - det uppskattar den nog. När det blir kväll och skiftet är slut kan du sätta på en skiva, tända lite värmeljus, öppna en kall öl och slå dig ner bredvid din nya allra bästa vän för att snacka lite skit. Du kan säga precis vad som helst, utan att bli emotsagd, när ruset börjar kicka in. Vilken annan kompis kan du göra det med? Bara du inte är sådan, att du brukar ha dåligt ölsinne och slår ihjäl den bara för att den tittar snett på dig med ett eller flera av sina åtta ögon (eller hur många ögon nu spindlar har) när du kläcker ur dig något fyndigt, som att den kanske borde raka sina ludna ben lite, eller något sådant.

Lycka till! :tummenupp

Spindlarna dom har fångat på Volvo och skickat in var "ofarliga" sorter, enligt spindelexperten som har artbestämt dom.

Hittils ja... Kan ofarliga spindlar lifta hit så kan farliga spindlar också det.

Jag bor granne med fabriken och det har börjat försvinna katter, hundar och små barn i buskagen runt volvo.

När jag kom hem från jobbet såg det ut så här vid ytterdörren...
finishedweb.jpg

När jag kom hem från jobbet såg det ut så här vid ytterdörren...

Så illa kan det kanske gå när man inte behåller ölen för sig själv, utan bjuder? Spindlar med dåligt ölsinne är inte att leka med. Tur jag flyttade ifrån Umeå ner till sydligare breddgrader... :D

spindlar e väl inget att vara rädd för... =) det e ju bara plocka upp den o kasta ut den?

men alltså, 70 kg kille mot en fjuttig spindel, lär inte vara giftiga spindlar i Sverige, vad skulle han göra, hoppa upp och bita dig?:D

stalkar du mig eller? hur vet du vad jag väger?:va men det är precis litenheten som är problemet, de kan ju fan ta sig in överallt och typ krypa runt på en och vara allmänt äckliga:skrämd benet, hårigheten, allt! det är ju skitäckligt!:näsblod

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden