Ihop klibbade lameller tips på bra olja?

wachen

Överladdad och numera snusfri
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
ducati
Någon som har erfarenhet av bra olja som ej klibbar ihop lamellerna,kör själv med castrol gps 10/40 syntet,när man tar ur grejerna sitter det ihopklibbat yttrar sej i att det smäller till bra när man petar i 1 an:mad: .När man tagit isär & tvättat kopplingen går det skitfint att lägga i ettan & rotera hjulet för hand ,Kopplingen är för övrigt riktigt injusterad med nya lameller( ligger på gränsen med spel på axeln till tryckplattan),ny innerkorg ,så fort man ökar på med hårdare fjädrar blir det värre att få den att koppla ur.Gsxr 1100 88a motor../wachen.

Bellray 10-50 10-40 helsyntet!! eller så har man hört att biltemas helsyn ska vara bra för kopplingen och allt annat också för den delen (har ej provat biltemas,,men ska) bellrayen körde jag i turboxrn med dubbla effekten och org lammeller och org fjädrar utan slir och bra frikoppling!!

Bellray 10-50 10-40 helsyntet!! eller så har man hört att biltemas helsyn ska vara bra för kopplingen och allt annat också för den delen (har ej provat biltemas,,men ska) bellrayen körde jag i turboxrn med dubbla effekten och org lammeller och org fjädrar utan slir och bra frikoppling!!

OK ska nog prova en annan olja ,bel ray kan vara ett alternativ.Slir tror jag inte blir några problem med lockuppen.men det är så irriterande när de klibbar ihop därav orsaken till dålig urkoppling tror jag?? paketet hänger väl ihop när man kopplar ur, värt ett försök att byta olja .Tack./wachen.

Motul 5100 ska du ha. Har du fräsch koppling så rycker inte kedjan till ens när du lägger i 1an.

OK ska nog prova en annan olja ,bel ray kan vara ett alternativ.Slir tror jag inte blir några problem med lockuppen.men det är så irriterande när de klibbar ihop därav orsaken till dålig urkoppling tror jag?? paketet hänger väl ihop när man kopplar ur, värt ett försök att byta olja .Tack./wachen.

Du har inte råkat slira på lammellerna förut så stålplattorna blivit het och slagit sig? för då brukar man få detta problem!! jag läste visserligen att efter rengörning så funkade det fint . Frågan bara hur länge funkade det? tills motorn vart varm bara? eller timtal?

Du har inte råkat slira på lammellerna förut så stålplattorna blivit het och slagit sig? för då brukar man få detta problem!! jag läste visserligen att efter rengörning så funkade det fint . Frågan bara hur länge funkade det? tills motorn vart varm bara? eller timtal?

Stålskivorna kollade de är ok,den har taskat sej med smäll i lådan både kall och varm, men däremot fick jag fila till kopplingskorgen som fått mycket stryk i lamellsätena därav problemet med draggande koppling när startvarvet gått över 7000varv,köpte motul 7100 10-40 i dag får se om det gjort skillnad./wachen.

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back