Ihåliga bultar

foobar

C9 H13 NO3
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Såld! :( Förhoppningsvis en ny nästa säsong.
Jag har nyligen köpt ett par miniblinkers (med långt skaft), men av någon anledning är de ändå för korta! :huvet

Jag har dock klurat ut att om jag byter ut den ihåliga bulten (som man använder för att fästa blinkersen) till en längre, så borde det ordna sig. Anledningen till att de är ihåliga är för att elkablarna går genom bulten (för er som undrar :) )

Det borde vara en lätt match att få tag på ihåliga bultar (trodde jag). Nu har jag dock varit runt på varenda järnaffär, bildelsaffär, etc. i hela stan. Utan att hitta vad jag söker...

Så nu undrar jag om någon på detta forum vet var man kan få tag på ihåliga bultar (som man kan ha till sina blinkers). Finns det något ställe som har dessa bultar??

Jag har redan varit på MC-affären och frågat om de har längre blinkers, men de hade de inte (och några bultar hade de såklart inte heller).

Jag måste få till detta. Ska besiktiga snart och jag har inga hela blinkers på hojen!! HJÄLP!! :död

foobar skrev:

Har du tillgång till pelarborr så kan du borra ur en vanlig bult.

Dra två muttrar på bulten som låser varandra hårt. Dra fast bulten (muttrarna) i städet på pelarborrmaskinen. Borra sakta och smörj väl med olja hela tiden för att inte bränna borrstålet.

ps. Om du hittar aluminiumbultar går det extra lätt att borra ur dom.

vågen skrev:
Har du tillgång till pelarborr så kan du borra ur en vanlig bult.

Dra två muttrar på bulten som låser varandra hårt. Dra fast bulten (muttrarna) i städet på pelarborrmaskinen. Borra sakta och smörj väl med olja hela tiden för att inte bränna borrstålet.

ps. Om du hittar aluminiumbultar går det extra lätt att borra ur dom.

Ok! Det är ett alternativ... Men jag har tyvärr inte tillgång till en pelarborr. Ingen som vet var man kan köpa dem? Någon Internetbutik kanske??

UrbanTiger skrev:
En pelarborr köper man inte på någon internetbutik. Ett stort jävla åbäke på flera hundra kilo och kostar från 10 papp och uppåt om det ska vara nån kvalitet på grejerna.

Du kanske kan ta 6 mm rör och göra gänga med ett gängsnitt. Välj ett material som inte rostar.

gods 4mm+ tror jag du behöver isånt fall.

UrbanTiger skrev:
En pelarborr köper man inte på någon internetbutik. Ett stort jävla åbäke på flera hundra kilo och kostar från 10 papp och uppåt om det ska vara nån kvalitet på grejerna.

Du kanske kan ta 8 mm rör och göra gänga med ett gängsnitt. Välj ett material som inte rostar.

Finns för ett par hundra spänn!

Jula har t ex en för 695:- (www.jula.se artnr 254014)

Det finns säkert billigare på Biltema m fl.
Edit: Biltema 549:- artnr 17-487

Kvaliteten är förmodligen tillräcklig för att borra ur en bult etc.

Iofs så håller jag med den som föreslog gängning av en rörstump. Enklare och förmodligen bättre.

Last edited:
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck